Bubblan av studier

(Självaste Hugh Grant i filmen Love Actually hälsar eder välkomna.)

Tjo!

Tänkte kika in här denna lugna och högst oaktiverade lördagseftermiddag. Och tala om för mina få läsare (?) att jag har alldeles för mycket saker att tänka på för att det ska vara hälsosamt. Samtidigt känns det.. trevligt, på ett märkligt sätt. Veta att man arbetar mot ett mål, ett högre syfte. Att man är med i någonting som förhoppningsvis ska ge utdelning i slutändan. När jag skriver detta vet jag visserligen inte om jag kommer bli godkänd på hemtenta eller info.sök.uppgiften. Fick en tanke när jag hade lämnat in, för knappt en vecka sen, att om jag blir underkänd på dessa så kommer jag nog vara extremt nära att ge upp. Hoppa av och enbart fokusera på distanskursen. Jag vet, det låter drastiskt och det är det också. Men ni förstår säkert.


Och gör ni inte det så får det vara. D:

Nej, men allt går ju upp och ner, upp och ner. Kanske, om jag hade planerat och lagt upp ett schema och faktiskt sett klart och tydligt hur otroligt mycket jag har att traggla mig igenom vad gäller kurslitteratur, så hade jag nog valt att hoppa av distanskursen. Fast som det är nu så håller jag fortfarande fast. NEVER GIVE UP! O_O
Under hemtentan tog jag en spontantur (för första gången i mitt liv, woho, utvecklingen går framåt!) ner till Lund. Mycket mycket uppskattat! Söndagen spenderades ett par timmar i en av Skånes många bokskogar, där det även finns ett stenbrott som ofta används för diverse badaktiviteter på sommaren - enligt Rebeckas turistbroschyr. \o/ Det är någonting med bokskogar som jag bara älskar.


Har försökt plugga hela dagen men det gick ju åt pipan. :o Får väl försöka äta något snart...
Trevlig kväll folket!
/R

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0