Lite så där mycket vår i luften



Bilderna tagna av Anna Tegnér. Jag har inga våriga bilder (än!) över Tärna, så jag lånade dessa som togs 2009 i Lunds stadspark. Det var en fin dag.


/My Father's Favorite - Patrick Doyle

(Åh, låten kommer ifrån Förnuft och Känsla, älskar den filmen. Så himla bra skådespelare, hela bunten.)

Ja, här har det varit tyst ett bra tag känns det som. Har haft sportlov hela veckan och snart drar allt igång igen. Vet inte riktigt varför men jag är nog lite stressad. Eller, jag vet varför, det är ganska uppenbart. Skriva pjäs, hitta texter till antologin (och just nu känns det som ett hopplöst uppdrag eftersom jag har en tendens att klanka ner på alla mina texter) samt börja fnura på projektarbetet.
Jag ser verkligen fram emot projektveckorna, det ska bli trevligt. Men då gäller det ju att man hittat något man brinner för att skriva. Tänker med fasa på projektet i trean i gymnasiet. Hua. Men då hade jag ändå en idé som jag utvecklade och blev hyfsat nöjd med.
(NU är jag ju inte alls glad för vad jag skrev då, men det är väl en oundviklig utveckling kanske.)

Lovet har i alla fall varit skapligt. Lugnt och mysigt. Har inte gjort så där väldigt mycket, jag och Görel spenderade en hel dag i klassrummet och spelade Sims, haha. :) Mycket film har det blivit, lite läsning också. Men ingen städning, ajajaj. Borde verkligen städa upp härinne. På terminens första internatmöte sa Sissi att hon visste om att det fanns några som inte städat sina rum sen terminstarten i höstas(!). o.O Jag vet inte med er, men jag känner mig alltid lite renligare och duktigare när jag tänker på det. x)

Blev en sen frukost idag, som vanligt på helgerna. Känns trevligt dock, inga direkta planer mer än att jag borde titta över mina texter, välja ut potentiella vinnare till antologin. Blä. Skärpning nu.

/R

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0