Under snöiga lager, lever vi fortfarande?


/Meiko Kaji - Flowers Of Carnage

Idag har det snöat och jag har varit trött. Väldigt trött. Förstår inte riktigt varför. Jag sov precis hela natten, från att jag gick och la mig halv tolv till 7:23 när jag plötsligt vaknade och insåg att radion, väckarklockan alltså, gått igång och att radiopratarna redan babblat i 8 minuter. Somnade dessutom genast om efter att jag ställt om klockan till kvart i åtta istället. Som vanligt.
Kanske är jullovets sena timmar som spökar.

Ikväll ska vi testa på brädrollspel. Det är tydligen bara Görel som har testat på det innan, så vem vet vad som kommer hända. Spännande ska det bli i alla fall. ^^

Så fick vi vår nya responsuppgift, nämligen att skriva ett barnboksmanus. Det är.. svårt. Speciellt om man som jag inte förstår sig på barn överhuvudtaget. Jag vet liksom inte hur jag ska närma mig deras perspektiv. Är rädd att jag antingen över- eller underskattar barnens förmåga att förstå.

Imorgon är det skriv- och läsdag, vilket även innebär inköp av mat. Och gud nåde mig om jag köper choklad. D:



/R

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0