Månljus

Ikväll är det fullmåne.
Stor och rund, ett rökigt klot.
Jag tycker om att stå och titta på månen sådana här kvällar/nätter.
Det känns som att den omfamnar en, lyser med nattlampan för att man ska kunna somna.
Inte drömma mardrömmar eller rynka ögonbrynen i sömnen.
Det är intressant hur stor skillnaden mellan sol och måne är för mig.
Kanske inte på det sätt många andra tänker dock.
Solen är lite otrygg, opålitlig, den har all makt liksom.
Kan göra vad som helst mot en.
Månen däremot är trygg.
Trevlig.
Som en person man direkt känner att man kan föra en vettig konversation med,
utan att det ska behöva uppstå jobbiga tystnader, ansiktsrodnad eller harkelharkel.


Fot!

Ikväll såg klassen på Ond Tro inne i Sala. Nej, jag vill inte och orkar inte recensera den, men jag gav den en svag trea. Fick sig några goda skratt åtminstone. Nej, det är inte en komedi.

Innan bion stack vi som vanligt till Willys för att handla. Jag försöker hålla i pengarna men det är ju så svårt. Behövde dock inte köpa någon direkt mat den här helgen heller, eftersom jag fortfarande har mat kvar här hemma. Däremot införskaffade jag vindruvor. Som alla säkert vet är ooooootrrrrroligt gott. Ljuvligt för tungan. "Det svävar en kondooooooor i mitt gomsegel!" som Carl-Jan skulle ha sagt (eller inte, men han sa det en gång faktiskt).



Vad som gäller nu fram till läggdags (tog tupplurer av och till under två och en halv timme ungefär tidigare idag, ändå är jag jättetrött? D: ) är diktförfattande. En och samma dikt, men den ena ska ha interpunktioner och liknande, medan i den andra ska man ta bort allt onödigt. Hm.

/R


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0