Första ångestkakan på Tärna

* http://www.youtube.com/watch?v=-xeHiTmx5AU

(Om Nietzsche-citat) ”’De flesta människor vilja icke simma, förrän de kunna det.’ Är det inte skarpsinnigt? Naturligtvis vill de inte simma! De är ju skapade för marken, inte för vattnet. Och naturligtvis vill de inte tänka; de är ju skapade för att leva, inte för att tänka! Ja, och den som tänker, den som gör tänkandet till huvudsak, han kan visserligen komma långt därmed, men han har i alla fall bytt ut marken mot vattnet, och förr eller senare drunknar han.” /Stäppvargen - Herman Hesse

Vår skriv- och läsdag har jag förtvivlat ägnat mig åt att skriva romananalys till Nedstörtad ängel. Mitt rum stinker av ångest nu. D:  Men en 5-sidors lång analys, ett äpple och några chokladbitar senare sitter jag här, färdig och nervös. Det känns ALDRIG bra när jag har lämnat in en text. Sluuuta med självtvivlet Rebecka! Orkar inte tramsa så med mig själv. :O



I alla fall. Tog en liten paus efter lunchen för att tillsammans med Annelie boka in massage-tider! Trrrevligt, och billigt. För utomstående kostar det 100kr, för elever bara 40kr (personalen går gratis men bitterheten anas inte i min röst! x')). Har nu fixat 6 ggr, varannan vecka ungefär, hoppas det gör mig gott. :) Sedan fick jag syn på POST i mitt postfack, yippiyaheee! Visade sig vara Bright Star som jag trodde levererats ner till Lund. Åh så glad jag blev över att jag hade fel. ^_^

Efter kvällsmaten tog vi ett avsnitt Buffy igen, hade gärna sett att det blivit fler, men så här i efterhand inser jag att fler hade inneburit försening (kraftig sådan) av min analys. Får bli mer till helgen kanske. Eller annars filmmys. :)

Ser något fram emot vad Eric med c har för planer åt oss imorgon. Blev illa påmind av Görel att ehm vi har mer läxa till imorgon. o.o Jädra bok. Jädra bokhylle-historia. Vad ska man berätta från sin barndom som handlar om böcker när man ingenting minns? :(

Sussa gott!
/R


Kommentarer
Postat av: Ingela

Tack R!! :D Ha en bra fredag!

2010-09-17 @ 07:56:28
URL: http://mittstudieliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0