Skrattet som växte sig starkare

* http://www.youtube.com/watch?v=NG05ZBxv8uY


"Lär er att ta på allvar vad som är värt att tas på allvar, och att skratta åt allt det andra!"
(Ur Stäppvargen - Herman Hesse)

Kloka ord!
Jag har under den senare delen av den här torsdagen genomgått extrem magträning.
Att det är förbjudet att kasta ut älgar från helikoptrar i ett land, och risk att bli skjuten om man med en anka på huvudet korsar någon statsgräns i USA, fick mig att bryta ihop av skratt efter kvällsmaten.
Det är inte mitt ultimata favoritställe eller tillfälle att få en skrattattack, speciellt inte om den är så kraftig att tårarna efter en stund bara rinner.

Men roligt var det allt.

Utan att gå in på några detaljer så upplevde jag ytterligare skrattanfall, den här gången tillsammans med min färdkamrat Captain Bad-Foot (aka Görel), när vi i mitt rum stilla festade loss till grym musik så som sig bör på en trevlig torsdagskväll. Kan bara säga att min mage kippar fortfarande efter luft och huvudet dunkar.

Ögonen svider och är trötta efter gråten.

Jösses alltså. :')



Nu ska jag duscha och försöka förbereda mig (trots att det är omöjligt) inför imorgon.
Erics lektion, vilket betyder diktuppläsning till musik.
Kanske kan jag också den här gången slippa undan...

Keep laughing! Stay laughing!

/R

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0