Zawaam!

And she appeared again.



Ja, det har varit mer än dött här ett bra tag. Men ibland får man ju åsidosätta sådana här trevligheter med andra, av den enkla anledningen att de andra trevligheterna kan vara viktigare. Huruvida ett framtida yrke är viktigare än att sköta en blogg kan ju alltid diskuteras, men för tillfället är jag av åsikten att studierna kommer först med guldmedaljen i högsta hugg.

Jag har alltså bytt bostadsort igen, för att få utöva privilegiet att studera. Om jag stannar här i de tre år som krävs för en fullständig bibliotekarieutbildning vet jag ännu inte, men det går upp och ner just nu. Extrem hemlängtan till Lund gjorde bland annat att jag förra helgen plus några ytterligare dagar åkte ner och besökte min kära hemstad. Första dagarna var naturligt nog svårast hittills, men allt eftersom börjar det kännas lite bättre. Ett steg i taget så att säga.

De två första veckorna var introduktionsveckor med diverse aktiviteter och hejsansvejsan för att få oss att lära känna staden och våra klasskamrater. Jag vet inte om det hjälpte just mig särskilt mycket, men så har jag ju också extremt svårt att connecta med folk i allmänhet. ^^


Flamingos i djurparken.

Igår tjänade man in sina första tre högskolepoäng här, genom ett examinerande seminarie som jag var sjukligt nervös inför. Var helt övertyggad om att jag skulle bli underkänd. Kan fortfarande inte riktigt tro att läraren godkände mig för mina skills. Nej, sympati-betyg känns det mer som. MEN, försöker samtidigt tänka att hon säkert hade sina välgrundade anledningar. Jag måste tänka så, annars blir det lite för mycket självömkan.

Svårast har nog varit maten, tror jag. Det är liksom jobbigt och i mitt huvud fullkomligt onödigt att stå i ett kök och fixa ihop mat i flera timmar. Därför kör jag på så enkelt som möjligt, som inte kräver massa förarbete och liknande. Det dumma är ju så klart att jag inte kan så särskilt många "recept" på enkla rätter, så det blir i princip samma sak varje vecka. Jag börjar inse att om jag inte ska förvandlas till en makaroner och köttbullar-tallrik eller en smörgås under mina (kanske) tre år här, så bör jag sätta mig in lite i hur man kan fösa ihop lite andra ingredienser och få minst lika god och enkel mat.

Happ happ, för att det inte ska bli en vägg av text så här i mjukåterstarten så avslutar jag nu.
Får se när nästa gång blir att jag skriver.
Till dess, lev väl och frodas i höstlöven!


/Autumn Leaves - Eric Clapton




/R

PS. Guldstjärna till den som lyckas klura ut tröjan.

Kommentarer
Postat av: Görel

Jag får en guldstjärna!

Send me in the next mail

2011-09-24 @ 16:55:41
Postat av: Rebecka

NEIN! Men ett ekollon. ^_^

2011-09-24 @ 18:24:47
Postat av: Görel

Ekollon går bra. OM JAG FÅR DET NÅGON GÅNG DIN BÅGSKYTT DÄR.

2011-09-26 @ 21:30:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0