GURGEL snart inlämning GURGEL


Skansen.



/Heartless (La Promesse) - Justin Nozuka ft. Zaho

Jahaja. Imorgon ska projektet lämnas in. Hittills har två i klassen skickat in. Själv har jag svårt för att lämna in så tidigt. Vill gärna sitta med det till sista minuten liksom. Vilket kan vara väldigt ohälsosamt mot texten och ens psyke. Till slut har man stirrat sig blind på sina egna ord och allt känns som ren spya. När det blir så tycker jag om att läsa inspirerande ord från etablerade författare. Som har bägge fötterna på jorden och faktiskt erkänner att de flesta som skriver behöver piska sig själva till att få ner en enda mening. Alla blir inte genier utan lite blod, svett och tårar.

"Running a close second was the realization that stopping a piece of work just because it's hard, either emotionally or imaginatively, is a bad idea. Sometimes you have to go on when you don't feel like it, and sometimes you're doing good work when it feels like all you're managing is to shovel shit from a sitting position." - Stephen King

Jag diggar herr King. Han är verkligen en sån där som bara skriver och skriver. No matter what. Visst, allt han skriver är kanske inte högkvalité, det vet jag inget om (har bara läst The Shining och Desperation), men han GÖR DET HAN ÄLSKAR. Och låter ingenting stoppa honom. POWAH.


Min naturliga gångstil.

Jag vet inte vad mer jag ska göra på min text. Det jag är mest fundersam över är sista biten. Avslutningen är ju skeeeetaviktig. o.o Uuh. Har dock lovat mig själv att inte tänka alltför mycket på det. Jag ska checka lite senare och tänka vidare. Deadline vid 15 imorgon. Då har man ju ändå lite tid på sig.

Såååå.... tänkte se en film ikväll, kanske nalla lite ut Gott & Blandat-påsen jag köpte ur automaten till hemresan.. ja, utbudet är stort!

/R

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0