Den nya människan

Alltså, ni vet i filmer när folk går till frisörer som är helt WOW; pratar om allt mellan himmel och jord, bubblar av entusiasm och menar att man kommer vara som förvandlad när man går ut från frisörsalongen? Jag antar att jag inte riktigt har utforskat frisörområdet ordentligt (varför skulle jag när hela familjen haft en superbra frisör i alla år liksom?) men nu kan jag i alla fall säga att de där film-frisörerna faktiskt existerar.
    Okej, så mitt liv har inte direkt förändrats den här morgonen/förmiddagen, men det är någonting visst med att sätta sig tillrätta i frisörstolen och sen bara låta tiden gå medan hårbuketten görs om. Att man efteråt känner sig som en lite bättre människa är inte heller så pjåkigt!

Vad jag inte förstår är hur in i bomben svårt det kan vara att ta kort på sig själv och faktiskt bli nöjd. Nu har jag gått omkring i huset och försökt hitta bra ljus, en bra vinkel etc.. och slutresultatet blir lite bleh. Men! Jag känner ändå att man skulle kunna bjuda på en bild åtminstone. Så här inför skolstarten.
Gah.
Packa. GG Rebecka, du toppar listan över lata människor.


Jah. Så blev det. Nöjd!

Jag skulle försöka gissa vad jag hade för huvudform. Tydligen finns det sju olika sorter, men jag minns bara ehm.. rund, oval, hjärtformad och päron. Låter som kroppsformer. Hursomhelst, enligt frisören har jag då päronformat ansikte, som kallas L'OREAL-ANSIKTE. Det låter ju helt fantastiskt. Det ska visst passa till nästan alla typer av frisyrer.. man bara oooooh, aaaaah, jaså?
    Jag vet att många anser att sånt där bara är försäljningsknep, och visst, det är väl skitbra säljarteknik att ge kunden komplimanger och så, men då undrar jag vad som är fel med det? Jag menar, ibland kan man väl få höra lite sånt fint om en själv utan att haka upp sig på det? Inte bry sig om att det kanske bara är för att säljaren ska sälja mer, utan tänka att det möjligtvis, händelsevis, faktiskt är så att man passar i det. Give yourself some cred, liksom.

Tjo!


Kommentarer
Postat av: Ingela

Snyggt Rebecka!!! :) Jag ska till frissan i em :)

2011-01-07 @ 12:53:13
URL: http://mittstudieliv.blogg.se/
Postat av: Gissa vem? (lätt att gissa)

Ha! Jag VISSTE att rött skulle passa dig! Lilla slyngel där :D

2011-01-07 @ 13:34:12
Postat av: Rebecka

Tack Ingela! Hoppas du blir lika nöjd som jag ;D



Hahah, ja, du vet mycket du Görel. :D

2011-01-07 @ 14:09:20
URL: http://hacmox.blogg.se/
Postat av: Mweepmeep

jag vet allt ^^....

2011-01-07 @ 14:48:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0