Eric med c och cykeltur

Tjolahopp! Ännu en vecka har gått, supersnabbt!, och vi är framme vid helgen igen. Ååååh vad skönt det är att vakna upp i sin säng här, se hur solskenet silar in mellan gardinerna och hela rummet har en så frisk och varm lyster. Sen att det är kallt som i en frys när man väl kastar av sig täcket och sätter fötterna på golvet är en helt annan sak. Men just att ligga där och betrakta rummet som är mitt, mitt, mitt är en väldigt mysig känsla..

Idag har vi hälsat på en "ny" lärare, han ska jag vet inte vad riktigt, prata med oss om retorik, semantik och.. något på e som jag har glömt. ._. Jag är inte en dålig människa! Bara en glömsk en. Så är det. Han heter Eric med c som ser ut som en blyg liten grotta i skogen. Han är inte en Erik med k som är en skjutberedd soldat. Det är inte han. Jag förstår honom! Hur många gånger har inte jag fått se mitt namn stavat med c, cc, k eller med h på slutet? För många gånger. Är det så mycket begärt att innan man skriver någons namn åtminstone försöka kolla upp hur det faktiskt stavas?
I alla fall.
Eric med c var underhållande och spännande, intressant och väldigt egen. På ett positivt sätt. Ska bli kul att se hur hans lektioner kommer att te sig. Läskigt också, tydligen är målet ett uppträdande i februari. Jag mår lite illa.

Slutade 11:50, som ska bli rutinen kommande fredagar har jag för mig, och efter lunchen (då jag även plockade upp det matpaket jag "beställt" från köket inför helgen) tog jag, G, A och K vårt pick och pack och påbörjade vårt cykeläventyr mot Sala, 7 km från Tärna. Satan vilken motvind! Speciellt när vi befann oss ute vid fälten där ingenting kunde fånga upp vinden. Ute på bilvägen var det galet smalt för en cykel att åka, men vi gjorde det ändå. Himla dåligt att det inte finns någon cykelbana.. -.-  Självklart sackade jag efter ordentligt, men hallå, min kondition.. jag skyller på den ja. Faktiskt. Men det gjorde inte så mycket, jag tog det i min takt. Sen kom vi fram till Sala, jag var genomsvettig och kände mig helt grisig. \o/ Fixade plåster till lilltårna, stackars söta som har sånt tryck på sig från skorna, och inhandlade mat inför helgen och så. Bananer, svenska äpplen!, yoghurt (mamma mia vad gott), filmjölk, naturgodis och... tamtamtaaaaam... glass! Vanilj med chokladkross. Litet paket men åh som mitt hjärta sjöng när det var mitt. :D


Så smalt var det! Inte vägen vi cyklade på dock, får ta det en annan gång.. men bara för att visa. D:
( från http://danielsfotoblogg.blogspot.com/2008_08_01_archive.html )

Sen 7 k hem igen. Fast då var det medvind, turligt nog, vilket gav mig tillfälle att mer noga kika ut över landskapet. Så vackert att det inte går att beskriva. Jag älskar Sverige och vår blandade natur. <3 Väl hemma tog jag en välbehövlig och efterlängtad dusch! Och vi var sedan ett litet gäng som åt kvällsmat tillsammans, mycket trevligt. Efter det skulle jag och G se på Buffy och vi fick snabbt sällskap av de andra.. så nu har vi avnjutit fyra avsnittav denna beroendeframkallande serien och jag hoppas på fler kvällar! :)

Sitter nu och tuggar naturgooooooooo(tt)dis och är lite smått pömsen..

http://www.youtube.com/watch?v=_ElORM9O-0U&ob=av2e

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0