Städa städa liten sol



Okej. Jag vet att det är en jättefin solnedgång på andra sidan av byggnaden. Jag vet detta eftersom huset mittemot har världens mest orangegulröda ljus på sig och himlen är klarblå. Det är stunder som denna som jag undrar hur det kommer sig att jag alltid verkar få morgonsol där jag bor?

Fast jag ska inte gnälla. Ju närmare vintern vi kommer, desto mer kommer jag uppskatta varenda liten solglimt som kan tänkas hälsa på under mina tidiga morgnar. Samtidigt har jag hittills bara haft kanske en eller två väldigt tidiga morgnar, resten har varit okej med tanke på mitt knappa gångavstånd till skolan.

Jag får helt enkelt njuta av en icke-reflekterande solnedgång på byggnaden mitt emots röda tegelstenar. Och inse att livet bär med sig både med- och motgångar. Detta är egentligen varken eller. Bara en chans att skriva lite, i mitt hittills ganska andefattiga skrivaliv i min nya studiestad.


OBS att bilden ovan är tagen i Lund. <3 Där kan man tala om solnedgångar att glo på.
Jag skulle ju inte gnälla mer.
Äsch då.

Idag har jag städat köket och hittat var man slänger återvinningsgrejs, woho! Min strumpa blev blöt av moppningen och moppen muppade sig lite, men lite stolt känner jag mig ändå. Jag har gjort min plikt. \o/

Helt random bild från en av mina träffar med fina Anna.

Nu borde jag nog äta, känner jag. Imorgon börjar man klockan 10 med "Biblioteken och bibliotekarieyrket". Kanske dags att öppna sin kurslitteratur..?
/R

Kommentarer
Postat av: Ingela

Underbar bild på solnedgången! :) Här uppe i norr har vi också soligt & härligt! Har hunnit vara kallt och norrsken 2 gånger redan i höst, sååå vackert! :)

2011-10-17 @ 09:35:40
URL: http://mittstudieliv.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Oj, såpass. :) Vad mysigt det låter. Hade gärna velat se norrsken någon gång.

2011-10-17 @ 22:11:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0