I karaktärernas våld

Eftermiddag!

Morgonen och förmiddagen ägnade jag och fem andra i klassen åt att få respons på våra pjäser. Jag insåg hur stor makt mina karaktärer kan få över mig, när jag väl låter dem. Ofta märker jag inte ens hur mycket de styr mig. Nu menar jag inte att de inverkar på mitt liv, ^^, utan att jag fastnar i deras roller och har sen svårt  att ta mig ur den begränsande lådan.

Så! Vad som gäller nu är att slakta. Kill your darlings! Det som är så typiskt för mig, alltid alltid skriver jag för mycket liksom. För mycket än vad som behövs. Misstänker att min slaskmapp kommer bli ganska full så småningom... Det är dock alltid jobbigt att ta isär och plocka bort älsklingsfraser/meningar/ord. Man får inte bli personlig! D: Det handlar bara om affärer. Business.

Åh, jag har ett kraftigt chokladsug. >.< Lyckades avhålla mig från att nalla ur kylskåpet igår kväll. har en hel påse med rischoklad där.. som bara väntar på att få bli uppäten. Om nom nom... men ikväll ska vi handla, innan bion. Får se om jag klarar av att inte köpa någon choklad eller om jag faller för frestelsen. Hade ju tänkt köpa nötter istället.. hasselnötter är riktigt gott! Men är det inte väldigt fånigt att det finns färdighackade hasselnötter, som dessutom kostar mer? o.O

Dags för slakt!



/R


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0