Att blanda



Efter ett avsnitt av Downton Abbey tog jag mig i kragen för en gångs skull och började fila på en sommarjobbsansökan. Mest för att jag fick så bra hjälp och uppmuntran från systern min.. tänker att det kan väl inte skada att testa i alla fall. Jag har så mycket att göra känns det som, om jag lyckas med det här har jag gjort åtminstone en bra sak idag. Då brukar man också må lite bättre inombords, stressen avtar en smula liksom.

Men jag följer även upp det jag avslutade gårdagen med, nämligen lyssna igenom en massa låtar på spotify från mellan 1990 till 1999. Jag var ju inte så väldigt gammal de åren och inte heller särskilt uppmärksam på vad för sorts musik som hördes runt omkring mig. Därför är det så himla kul att hitta musik från då som jag med handen på hjärtat kan säga att jag aldrig har hört.

Det känns som en ganska bra idé dessutom att blanda tråkigt med roligt. Att söka jobb är ju kanske inte det mest underhållande (säger hon som aldrig jobbat mer än tre sommarveckor och praon i grundskolan), men det blir lite roligare när man kan köra igång en för mig helt främmande låt och försöka avgöra om jag gillar eller ej. ^_^

Här kommer en som jag faktiskt minns med glädje och som gör att mina ben sprätter lite i stolen. Lägger upp hela musikvideon för att den är så sjuk. :'D



/R


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0