Gårdagens äventyr

Igår drog tandläkaren ut en av mina visdomständer. Jag borde haft med kameran för den var verkligen värd att fotas och bevaras. En mycket vacker tand faktiskt. Ena roten var bara lite böjd. Jag saknar tanden en aning. Mest för att jag innan i sängen låg och funderade över hur jag nu ska kunna äta kraftiga köttstycken. För det gör jag ju ofta. Nej men, ni vet, gnaga av från benet. Som katterna gör. Nu plötsligt har jag ett tomrum där bak i munnen. D: Sen började jag tänka på hur jag ska tandborsta längst in. Tänk om det nu kommer samlas en massa mat bakom sista tanden, där visdomstanden innan satt? Det blir min egen lilla sopstation.

Annars har smärtan inte varit så farlig. Det var nästan värre med bedövningen. Skitjobbigt att prata ju. Jag vet inte hur många gånger pappa sa "va?" när jag försökte uttrycka ett önskemål eller en åsikt. Mamma var beredskapsvillig när hon kom hem efter jobbet och rörde ihop en sparrissoppa från Blå Band eller nåt. Den var så god. ^_^ Och efterlängtad, mycket uppskattad! Hade inte ätit något annat än frukost tidigt på morgonen vilket skapade glapp i mitt humör och min energinivå var på sparlåga.

Det är inte tandläkarna i sig som skrämmer mig hos tandläkaren. Det är rummen, verktygen, LJUDEN. Hade hjärtklappning hela tiden. Efteråt var jag nära att svimma och fick ligga inne i deras lilla vilorum medan tårarna strömmade nerför mina kinder. När det värsta gått över kändes det lite pinsamt att jag betett mig som en dramaqueen, men jag vet att det händer många. x)

Uuuh. Nu nös jag och den där obehagliga järnsmaken av blod fyller munhålan. ;_;

De sydde till och med! Ett stygn. xD Woho! Jag är härdad!


Vy hos mormor.

Nej, nu ska jag försöka mig på konststycket att äta fil med flingor. Hoppas hoppas inga flingbitar fastnar i tandhålan. Oh, och idag kommer bror min hem! ^^

Lev gött!
/R

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0