Fluor.



Idag steg jag upp tidigt för att vara hos tandläkaren vid kvart i nio. Som alltid inför sådana tillfällen var jag rejält nervös och hjärtat slog hårt på mig när jag satt där i stolen. Väldigt trevlig tandläkare. De var väldigt glada över min ankomst eftersom tydligen hade tre personer dissat sina tider hos tre olika tandläkare samma morgon. Haha. Jag kände mig väldigt vuxen och ansvarsfull.


/I Need Love - Sixpence None The Richer

På torsdag, bestämdes det, ska jag infinna mig för att dra ut min högra nedersta visdomstand. Guh. o.o Jag blev något chockad över priset, vilket tandläkaren såg. Hon sa "Ja, det är därför 'avtalet' finns" och myste litegrann. Som svar på det skrattade jag kort och tänkte "damn you". Men ärligt talat hade det blivit dyrare för mig om jag tecknat någon försäkring. I det långa loppet liksom. Nu får vi ta smällen på torsdag och se hur sedlarna flyger sin kos med små fladdriga, ömtåliga vingar. \o/

Jag är en aning orolig för om jag ska kunna träffa mina kamrater efteråt som planerat, eller om hela käften kommer vara bedövad och huvudet groggy. Vi får helt enkelt se... Jag brukar vara ganska tjockhudad när det gäller sånt. Å andra sidan, när jag väl reagerar på det blir det sällan en lätt reaktion.



Får se vad resten av dagen har att bjuda på. Fortsätta redigera morfars texter är givet. Det är även att bänka sig framför tv:n om en och en halv timme för att titta på Cityakuten. Tänkte rensa ut mina skrivsbordslådor så småningom också. Jag har annars ingen plats för mina smågreker (<--- ska givetvis stå "grejer", men felskrivningen blev så himla underhållande) från Tärna. Lite pinsamt, men så är det. Man samlar faktiskt på sig en hel del på ett år. Speciellt jag. Och speciellt småGREKER.

Vi hörs!
/R


Kommentarer
Postat av: Görel

De är jobbiga, de där grekerna. Ligger överallt.. I högar.. i drivor på golvet.. i smörbyttan.. under skorna..

2011-07-05 @ 15:55:25
Postat av: Rebecka

... i alla hörn, i alla hus..

2011-07-05 @ 16:59:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0