Den hemlighetsfulla trädgården

Happhapp.
Idag har det varit vackert sommarväder igen, samt helt rätt helg för att besöka den väldigt speciella trädgården Maryhill som döljs här i Lund. Stora trädgårdar är trevliga är gå omkring i, tycker jag. Särskilt sådana som är lummiga, storgrönskande och lite hemliga. Kanske har jag fått intresset från en av mina favoritfilmer i min barndom, Den hemlighetsfulla trädgården (som i original heter The secret garden och jag ser fortfarande inte riktigt poängen med att byta hemlig till hemlighetsfull. Det blir ju en helt annan innebörd?). Riktigt så vacker och spännande var inte Maryhill, men jag och mamma fick oss ändå en intressant upplevelse. Det häftigaste var ju utan tvekan hur stor trädgården var. Den sträckte sig långt in, något man aldrig kunnat ana utifrån gatan.

Så nu släpper jag en bildbomb därifrån.



Åh, taket i lusthuset var så fint. ^_^




Så var det besöket!
Snart är det dags för Morden i Midsomer, woho! Gamla avsnitt, som jag tycker bäst om. ^^

/R

Kommentarer
Postat av: Ingela

Åh så vackert där ser ut!! :)

2011-07-15 @ 23:32:43
URL: http://mittstudieliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0