Vi vandrar tillbaka dit vi hör hemma



Nu är man tillbaka på Tärna! Efter en något jobbig tillbakafärd. Tåget var försenat redan I Malmö så jag missade tåget i Norrköping, men satt istället kvar till Katrineholm och fick ta buss därifrån. Ja, det var nog ändå trevligare än tåg, hade annars fått stressa som in i med alla väskor (fruktansvärt mycket bagage!), men resan blev ganska dryg. Efter ett tag, när mörkret omöjliggjort alla försök att spana ut på omgivningarna, kändes det som att man bara åkte utan att komma någonvart. Inte hade jag någon musik heller, iPoden hade jag ju klokt nog inte stängt av när jag anlände till Lund för några veckor sen, så batteriet var nu helt urgröpt. Yay me!

Har i alla fall fixat i ordning rummet (något sånär) och allt känns precis som vanligt. ^_^ (Notera hur belåten och nöjd smileysen är, vilket betyder att 'vanligt' den här gången innebär 'underbart'.)
Är så fruktansvärt trött dock, kändes märkligt att höra radion gå igång i morse. Men äntligen har jag lyckats knappa in p3! Nej, det har faktiskt varit lite bökigt för mig innan, visste inte vilken kanal det var på. D: Mitt rum är precis lika kallt som innan lovet, och sängen är extremt behagligt varm på morgonen.. en dålig kombination. >.<

Det mest positiva är att alla mina fina växter har överlevt. \o/

/R


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0