Tankar och planer



Idag
har jag just inte gjort någonting värt att nämna egentligen, mer än att äntligen boka in klipptid + toning. Det låter kanske inte så spektakulärt, men för mig som hyser lätt telefonfobi var det en ganska stor grej. Inte nog med det, för frisören som jag har gått till sen jag var ett litet knytt var helt uppbokad den här veckan och för ett ögonblick blev jag smått panikslagen.

Vill ju gärna återvända till mitt kära Tärna, fin i håret och med energi och sprudlande glädje för att kunna klara av vårens alla utmaningar. Inte bara rent studiemässigt, utan även kroppsligt: inget större intag av godis eller onödiga sötsaker. Detta endast pga min plötsligt begränsade ekonomi, men jag ser det också som en utveckling och det kan ju bara varra positivt!

Så! Jag tog mig i kragen (ganska ordentligt om jag får säga det själv) och kollade upp en massa olika frisörer på internet. Läste omdömen, betyg etc, och bestämde mig sedan för en som jag ALDRIG hört talas om innan.

(För att vara ärlig så har jag inte hört talas om någon annan frisörsalong utöver den jag brukar besöka, det är väl en trogen kunds förbannelse I guess.)

Fattade mitt mod, höll i det så att det inte plötsligt skulle springa iväg när ringsignalen nådde andra änden, och plingade iväg. Det gick riktigt bra och jag är så stolt över mig själv! Lyckades även få ner priset en aning, efter att jag med plågad röst upprepat priset han nämnde. xD Hoppas nu bara det blir bra... annars får väl Gerd klippa av allt.

/R



PS.  /Rachael Yamagata- Quiet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0