Känslor



Inatt drömde jag att jag dog. Det var väldigt obehagligt och känslan av att livet plötsligt är slut, att jag måste förbereda mig och acceptera det oundvikliga, har förföljt mig hela dagen. Hoppas på en lugnare sömn om några timmar.

En mer härlig känsla är skrivarlusten som kittlar i mina fingertoppar. Jag vet att jag vill skriva, att jag måste för min egen skull. Och jag vet att jag kan fixa det. Önskar bara att jag hade mer kunskap, det hade varit så bra att bara kunna skriva utan att oroa sig för om det eller det inte stämmer överens med fakta eller varandra. Nej, jag är inte så sugen på att hitta på helt utifrån mitt eget huvud, jag är tillräckligt fascinerad (jösses, var tvungen att googla ordet.. tappar jag intellekt varje dag som går?) av allt som finns i våra böcker och vår historia för att helt kunna ignorera det.

Random fact: jag har dekorerat Edgar med ett kravmärke.



/R


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0