Morgonvårfåglar

Hejhopp vad tidigt uppe jag är.
Beror dels på att jag inte kunde somna om så där naturligt som man gärna vill det ska vara, utan det blev nästan tvångssömn. Men framförallt klev jag upp för att den här lördagsmorgonen är helt underbar. Fåglarna hörs genom fönstret, solen strålar och jag kan faktiskt ha fönstret öppet utan att frysa. Vår. VÅR. :D


Dagens utsikt!

Gerd har åkt hem igen, för resten av terminen nu (kanske med undantag för någon visit hos mig ^__^), så det är dags att hugga i med hårdhandskarna på sådant som i hennes sällskap kanske blir lite bortglömt av mig. Till exempel ska jag anmäla mig till diverse kurser + en bibliotekarie-utbildning i höst och kanske kolla lite sommarjobb. Det som hänger främst över min lilla axel är dock projektet som startar fr.o.m. måndag. Yikes liksom. D: Min idé har börjat falla isär lite, det skrämmer mig men jag försöker tänka att det endast beror på att jag inte har några starka karaktärer. Eller ens ens handling. Jah. Det här kommer ju gå bra.

...

I alla fall, i torsdags(? ja, tror det) hade vi strömavbrott på hela skolan, vilket innebar zero lagad mat. Vi fick frukost istället. Funkade för mig, dock är det så svårt med sådan mat (fil & flingor samt mackor) att jag aldrig riktigt vet när och om jag är mätt. Jag åt två tallrikar fil och fyra mackor. :S Men det kanske räknas som en portion lagad mat.

Strömmen kom tillbaka efter några timmar (5?), men det märkte varken jag eller Gerd (till en början, förrän hon kollade ut genom fönstret och såg upplysta fönster) för vi satt ju och spelade kort. ^_^ Trevligt värre. Kortspel drar verkligen fram den aggressiva sidan och kämparglöden hos folk. \o/



Trevlig fortsatt morgon!
/R

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0