Looooouuund

Så var man nere i södern igen, efter en heldags resande. Klockan är inte så himla mycket (enligt Rebecka-mått) men jag är sjukt trött ändå. Förståeligt naturligtvis, speciellt med tanke på att solen har strålat starkt hela dagen lång.


/Horizon - Rachael Yamagata

På tåget till Lund satt jag vid fönster, med bord. Mittemot satt en kvinna som var läskig för hon tittade forskande på mig (jag anser att alla som ser forskande på mig vill skada mig) och sedan läste hon Hus & Hem medan hon tjuvkikade på filmen killen till höger om henne tittade på. Han i sin tur såg arg och galen ut. Sedan skrattade han gott åt någonting som hände i filmen, men det gjorde bara situationen mer creepy.

(Egentligen är det jag som är dramatisk av mig. Kanske läste jag in för mycket. Det är varje författares plikt.)

Det var redan väldigt trångt, men så klart ska även den fjärde platsen (bredvid mig) tas upp av en man som knappt fick plats med benen. Väldigt underhållande att iaktta, fast jag led med honom samtidigt. Jag om någon vet hur jobbigt det är när benen inte får plats ordentligt. GIEF MER UTRYMME FÖR BENEN!



I Katrineholm (jag hoppar lite nu, men jag är trött och orkar alltså inte strukturera det här spontana inlägget) bytte jag till buss. Är inte helt säker på att jag valde rätt dock, det var en dubbeldäckare som såg väldigt fin och stilig ut, speciellt invändigt. Helt perfekta säten. o.o Tänkte just när den skulle börja rulla, att hm, kanske var det här första klass. Och att den gula skraltiga bussen bakom var andra klass.

Satt som på nålar hela bussfärden, skräckslagen inför vad jag trodde skulle bli en utskällning och betala extra om de kom på mig. Men nä, ingen kollade ens biljetten.


Fancy bus. Yeah.


Tärna. ^^


Mitt vackra Skåne!

Blev lite firad i efterskott också när jag väl kommit hem. Tårta och paket. :) Fick två gigantiska ordböcker samt ett keltiskt halsband i brons. ^___^ Ja, och så köpte mamma och jag båd Proviva och glass i affären - DET har jag saknat. Yumyum.



Jag är ju lite sån.
Snillrik och smakfull.

Godernatten!
/R

Kommentarer
Postat av: Mamma 2

Hoppas du får en underbar tid hemma. Hälsa Skåneland från mig!!! Sola och vila!

Kramar :)

2011-04-15 @ 09:30:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0