Efter tolvslaget sover jag inte



Så här på natten tänker jag väldigt mycket. På olika saker. På människor jag saknar, framtiden jag inte vet något om, det förflutna som gör sig påmint, karaktärer som vill bli skrivna... vilka som sitter vakna samtidigt som jag. Med månen dold och inga skrivare kvar under helgen känner jag mig lite ensam. Fast det gör inte så mycket, egentligen.. så länge som jag sysselsätter mig själv. Har tittat på Alice i Underlandet och The Shawshank Redemption ikväll. Underbar filmer (speciellt den sista!). Ätit pizza. Lyckades även göra rischoklad innan, helt själv. Men jag förstår nu hur värdefull Görel var för mig i den proceduren. Tallriken jag smälte chokladen i ar kokhet när jag skulle hälla ut blandningen på pappret. Gah. Chokladigt och kladdigt och varmt. Nej, jag hör verkligen inte hemma i köket.

Efter lunch idag kollade jag posten, och tänka sig! Jag hade fått hela tre brev. Två från mina fina vänner och det tredje kom ända från mormor i Halland. Jag vet bättre än att öppna det nu, dock. Någon fyller ju tydligen år på tisdag, om bara tre dagar. :O Tjugoett år minsann. Hur gick det till?

Hursomhelst, hemlängtan håller i sig. Ska bli mysigt att komma ner till Lund. Hoppas att jag lyckas hålla stressen över projektet borta tillräckligt länge för att hinna njuta av mitt besök. Har ännu inte bestämt mig för vad jag ska göra... men just nu lutar det åt någon form av novellsamling. Hade varit kul att experimentera med karaktärutveckling. Se om jag kan sätta mig in i flera huvuden på ungefär samma gång. Det är ju något jag jobbar med hela tiden, känns det som. Trovärdiga karaktärer. Hjälp vad viktigt det är för mig. Ingen vill väl läsa en bok vars karaktärer tråkar ut en?



Tydligen ska det bli varmare i helgen... vi får väl se. Nu ska det här inte bli ett jättelångt inlägg (vilket det redan har blivit, haha), så jag säger godnatt och önskar alla en god sömn. Själv känner jag mig väldigt rastlös. Det är berättelser i mig som vill ut, jag bara vet det. Frågan är hur jag ska våga ge mig på dem.


/When you wish upon a star - Leon Redbone

Så mysig låt. Hörde just den här versionen första gången i torsdags när klassen såg "You will meet a tall dark stranger" (tror jag den heter) på bio. Micket bra film! Woody Allen. ;) Sista gången på filmstudion för mig, nästnästa torsdag (som är nästa tillfälle) åker jag söderut redan på förmiddagen. ^_^

Sov gott!
/R


Kommentarer
Postat av: g

<3

2011-04-02 @ 09:28:16
Postat av: Rebecka

:) <3

2011-04-02 @ 11:44:29
URL: http://hacmox.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0