Onsdagsbestyr


Foto taget av Görel. Vy över Tärna <3

Mysig onsdag! Vi började dagen med Nenne som till vår förtjusning berättade att vi efter halvgemensamt beslut (under responsen i måndags) skulle se på film idag istället för att babbla en massa. Det blev De andras liv som jag faktiskt aldrig har sett ordentligt. Bara fragment av den. Är glad att jag såg den idag, var väldigt bra.
      Vi satt i aulan och för att slippa behöva sitta på de där jobbiga, efter-någon-timme-gör-hela-kroppen-ont-och-myrorna-kryper-runt-i-en-konferensstolarna som vi brukar ha, så flyttade några in en soffa medan andra (jag t.ex.) fullföljde det riskabla uppdraget att bära ner de mer bekväma pensionärshemsstolarna från övervåningen. (MÅSTE ta en bild på pensionärshemsrummet, det till och med luktar som ett o.O.)


Från valvakan i söndags. Några hade bakat äppelpaj, yumyum!

Hade skapande verksamhet idag också. Gjorde ett halsband efter många om och men. Det är svårt det där med pyssel. jag vill så väldigt gärna vara en pysslig (nära att skriva pyssling) person, kreativ utan gränser. Jag är ju inte det. Man är så fullproppad av normaliteter och vad som anses snyggt och bra, att man inte vågar försöka sig på nya saker. Man förnekar och trycker undan originella idéer! D: Måste... spränga... gränserna..!


Ösregnade igår! Så mysigt. ^_^ Blev liten översvämning på åkern utanför mitt fönster så ett tag funderade jag över hur jag kunde ha missat sjön. x)

Vid fyra hade jag och Kattis yoga igen, den här gången med meditation. :D Var väldigt skönt.. tyckte jag hörde några snarkningar. Kattis i sin tur påstod att hon vaknade av _mina_ snarkningar.. hm..
      Har precis kommit tillbaka från kvällens massage. Lite nervöst var det allt, första gången och så, men hon var så duktig och hittade en hel del spänningar och knutor. Blev rygg, armar, nacke och ansikte. Och lite hårbotten också. Oooh, och hon tummade på öronen också. xD

Diverse bilder coming up!
/R

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0