Matfakta



* http://www.youtube.com/watch?v=4Eb651s_o1Q

Man vet att man är frisk, eller i alla fall på bättringsvägen, när aptiten återvänder.
Jag äter mycket här. Ren fakta. Har jag sagt förr.
Idag hade de någon sorts... svampomelettstuvningliknande sak med potatis och prinskorv till lunch. PIZZA - kebab och skinka - till kvällsmat. Underrrrbart.

Friskvården idag insåg jag två mycket viktiga grejer: 1) hoppa hopprep kan vara nog så svettigt och utmattande, 2) svettband uppfanns av en anledning. Väldigt rolig lektion dock! Jerker är så bra! Positiv, peppande (fast inte som en cheerleader D:  ) och delaktig. Minns ni i grundskolan när lärarna stod bredvid och ömsom skrek ut order ömsom försökte heja på. Man bara "men sluta gasta, ni vet inte vad mjölksyra i vaderna och andnöd i lungorna innebär, ni STÅR ju bara där!!"
    Så gör alltså inte Jerker. \o/



Skrivare in action! Full rulle på Tärna en söndagseftermiddag. \o/


Sedan hade vi vårt andra respons/textsamtal, den här gången med Nenne. Gick jättebra, han hade mer kritik och mer att påpeka än Hanna-Linnea, men både gav väldigt mycket på sitt eget sätt. Givande, men precis som förra gången blev alla mycket trötta framåt dagens slut. och så klart drog gruppen över den här veckan igen. x'D

Imorgon är det textinlämning igen. Vi ska skicka in första utkastet på en novell. Med temat "bi". Jag... nej, jag vet inte, HUR kommer man på en sån idé? Teorierna är många.
    Ångesten krälade på mina väggar tidigare ikväll, vilket drev mig till att i panik slänga ut en event-inbjudan till folk på facebook ang mer Buffy-tittande. Lyckat! Alla, nästan, svarade och efteråt kände man sig mycket lugnare. Vi behöver dessutom inte skicka in förrän 10 imorgon, så har några timmar då på oss att.. finslipa.. skräpet. >.<

På onsdag har jag min första massage! Ska bli spännande. ^^
Och nu säger jag godnatt.
Ser redan fram emot yoghurt och macka imorgon.
Jag är dekadent och bryr mig inte. \o/

/R


Kommentarer
Postat av: Görel

[Angående det sista] And I love it!

2010-09-21 @ 09:49:52
Postat av: M

Bra låt. Sjysst mat! :D och en massa tvångsskrivande, vad kan man mer önska sig? ;D

2010-09-22 @ 02:53:37
URL: http://www.argus.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0