Första textsamtalet!

* http://www.youtube.com/watch?v=1pjMwzujbHE  - plockat upp från "10 Orsaker Att Hata Dig", en film som jag älskar! och ser på med sorg i hjärtat. Heath Ledger var en av mina favoriter. (R.I.P.)



Moving on.
Hade vårt första textsamtal idag, respons och allt det där. Jag var skitjäklanervös som är brukligt när jag utsätter mig själv för någonting osäkert, exponerande och ovanligt. Misstänker att de flesta var nervösa faktiskt. Det höll på hela dagen, med avbrott för fika (10), Friskvård (10:30) och lunch (11:50), men det var hög intensitet på dagen. Vi hade så mycket att säga om varhe text att min grupp var tvungen att dra över.. men vid det laget var nog alla så trötta att vi inte brydde oss särskilt. x') Min text (eller mina) var sist, vilket fick mig att känna det som att det var JAG som höll över, men ah, SLUTA MED SÅNT TÄNK. :O

Gick i alla fall bra. :)
Dock fick vi reda på att imorgon, innan 10, ska man ha lämnat in nästa responstext. Yippiyaheee, en sådan glädje jag känner sprudlar inom mig nu, när inspirationen är på semester i Sahara, en plats som jämfört med mitt huvud just nu är en riktig oas. Jösses. Måste kokka ihop någonting ikväll... skriva klart imorgon innan klassrådet då, antar jag... o_o



ÅH! Kollade posten idag. Hade fått tre brev: min systers röstkort (glömska föräldrar! :D), mitt csn-kort (trevligt) och ett underbart vackert fint mysigt brev från Anna! :D Så glad jag blev. ^_^ Man känner sig påtänkt, ihågkommen.. :) Måste ju svara nu (nej, måste inte, men VILL) men jag har inget brevpapper. ;_; Får väl dra in till Sala, lifta med någon vänlig själ häromkring, och fixa stuffz!

Ikväll har vi haft Buffy-kväll igen! Himla mysigt. Blir en helt annan upplevelse att se tillsammans med andra, det blir en social tillställning på något sätt, man har flera olika perspektiv och vinklar. Skämten blir roligare (och mer normalt att skratta rätt ut åt än om man låt oss säga sitter ensam i sitt rum...), plotsen mer spännande och karaktärerna fåt mer djup eftersom alla har en åsikt om dem. Ser fram emot fler kvällar... ;)


På väg till kyrkogården i fredags. Matilda, Hanna och Anna, lilla russinet. ^_^


Efter kyrkogården. Görel och jag!

/R

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0