Så blé de' hälga!





Idag kan jag faktiskt säga att jag har längtat efter fredagen hela veckan. Varför? Sagan om Ringen-maraton om ungefär en timme (alla tre filmerna tar ju sin lilla tid att gå igenom trots allt!) samt kanelbullebak imorgon! Yay. ^_^  Dessutom åkte vi in till Sala lite tidigare igår kväll för att hinna handla lite inför helgen, så nu har jag naturgodis och allt känns underbart! Eller ja, i alla fall bra. ;) Har en hel drös med skrivuppgifter nu, en massa saker som bara rusar runt i skallen. Så egentligen borde man ju inte ägna ungefär 9 timmar en fredag åt film, men... man är ju som man är när man inte blev som man skulle. \o/

- detta var inlägget jag tänkte skriva tidigare, närmare bestämt för ungefär 10 timmar sen, men internet strulade så klart och jag var stressad och kunde tyvärr inte vänta på datorn att ladda klart. -.- Menmen.

Nu har vi alltså tittat klart på alla tre filmerna, vilket alltid är en enorm upplevelse imo. Speciellt i sällskap. Vi lyckades dock "förstöra" hela första filmen typ tack vare Sagan om de Bannlysta ( http://www.youtube.com/watch?v=flSRA_SuvXg ). Underbart. x')




* http://www.youtube.com/watch?v=ZQbgihHWNGo

Annars idag hade vi Nenne och pratade om.. ja, vad pratade vi om egentligen? Ingen aning. Men vi gjorde skrivövningar som var väldigt roliga, bland annat så skulle vi skriva fritt, bara låta orden flöda ut, under några minuter. Jag tänkte mig genast inre monolog-stuk.. sånt är alltid kul. ^^

Har fått ytterligare en uppgift nu dock, ännu en novell. men den här gången är det mer fritt, eller helt fritt. Enda riktlinjen vi fått är att det ord vi valde ut från flödestexterna, det ord som lyste starkast för oss, ska stå som titel på novellen. Mitt ord är substans. Intressant. x)



Väldigt höstigt här nu. Mysigt.

/R

PS. Missa inte mitt nästa inlägg som kommer vara onödigt och skrivet helt utan anledning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0