det är sent



Sitter här, nyduschad med en filt om axlarna. Raggsockar på fötterna. Den underbara låten "From Where You Are" på ( http://www.youtube.com/watch?v=LBh7Muv0yac ). Har precis ätit upp det sista av mitt naturgodis, läppjar på vatten nu istället. Responstexterna är genomlästa och kladdade på med rödpenna. Golvet är fullt med papper.

Och jag kan ana söndagsångesten. Den där jobbiga känslan som "förr i tiden" mest besökte en på söndagar, dagen innan skolan satte igång igen. Egentligen helt irrationellt, när jag väl kom till skolan trivdes jag ju (okej, mest under gymnasiet men ändå). Nu, eller det senaste året, när jag inte haft det där skoltvånget som fanns innan, obligatorisk skolgång och allt det där, så har den här söndagsångesten inte infunnit sig just på söndagar. Mer som en random känsla då och då. Fast idag är det ju söndag. Så idag stämmer namn och känsla med varandra.

Saknar att gosa in näsan i mina ulliga gulliga superkatter. Det känns väldigt märkligt att ha åkt ifrån Skåne under blomstrande varmsommar för att komma tillbaka vid jul när kylan verkligen gör sig påmind och allt är grått eller vitt.


Jag och älskade Stina i vintras. :)

Det är jobbigt när man inser att tiden går.
Det är ännu jobbigare när man inser att tiden går trots att man själv vill stanna upp och andas lite.
Man skulle liksom vilja... ta in Tärna ordentligt. Allt går som på räls här. Naturligt, som om vi aldrig gjort någonting annat än levt här, sida vid sida, dag ut och dag in.

Vad gör man när tiden fortsätter utan livet här?

/R

Kommentarer
Postat av: Anna

Då låter vi den dra oss med sig, tillsammans. När tiden på Tärna är över för dig så har vi varandra :) Saknar dig verkligen Rebecka. Din drömtydningsbok i skolan, våra roliga dialekter och allt knäppt. Käns otroligt tomt utan dig och Amanda..



Kramar

2010-10-04 @ 15:05:50
Postat av: Rebecka

Känns skönt och betryggande. Saknar dig med, bestämmer härmed att vi ska ha filmkväll med övernattning, utflykter och trevligt mys i vinter. Vi mammor. Så. Bestämt. Kan inte ändras. ^^



<3

2010-10-04 @ 17:58:22
URL: http://hacmox.blogg.se/
Postat av: Ingela

Hihi ja det är jag. Görel frågade mig för nåt tag sen när jag passerade när hon stod vid sin dörr :D Tack så mkt förresten! :)

2010-10-04 @ 19:28:37
URL: http://mittstudieliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0