Myskväll i djurens tecken



Har haft den mysigaste solokvällen hittills på Tärna. Min säng är som en riktig goshörna på kvällarna (egentligen hela tiden, men det ser som allra gosigast ut när det är mörkt) och tillsammans med vaniljvärmedoftljus och Secret Garden så har vi receptet för en helkväll med sig själv.
   Målet för kvällen har varit att skriva morgondagens responstext: poesi eller prosa med ett djur som huvudperson. Mitt djur var ju självklart. Katt. <3
Det gick dock inte så bra till en början, allt kändes motigt och svårt och trots att jag fick fram lite text så kändes den ändå alldeles för framtvingad. Jag tänkte att "Nää, så här ska det ju inte vara! Speciellt inte med katter som jag ju avgudar, varför kommer inte mitt flow?" Ja, det var jobbigt måste jag erkänna. Men! Så fick jag ju den briljanta idén att försöka skriva för hand istället. Varför inte liksom?

Till studenten fick jag två Parker-pennor, en kulspets och en reservoar. Den sistnämnda har jag dragit mig för att börja använda eftersom jag varit osäker på min inspiration och inte ville använda en så fin penna helt i onödan om jag ändå bara skulle kladda ner en massa strunt (nej, inte Ekelöf-strountes, utan riktigt strunt som i kladdkladd). Men så bestämde jag mig ikväll att nu, NU, ska det ske. Jag ska fixa ihop pennan och skriva. Det krävdes iofs ett samtal till pappa för att få ordning på hur man sätter ihop en penna (ibland är jag inte smartare än en morot)men snart satt jag här, triumferande.

Skrev och skrev och myste med min filt, tre klementiner, två äpplen, tre riskakor och x antal oerhört spännande skorpor. Ja just det, lyckades även klämma i mig tre skivor bröd (dett som Görel bakade åt mig) vilket var namnam.

Avslappning på friksvården väntar imorgon och förhoppningsvis hinner jag skriva ihop en något sånär fungerande djur-text innan 10. Annars får det väl vara och så får folk attackera ett abrupt slut eller något liknande.

 Min myshörna!

Godnatt allesammans, susselura nu så fint, och dröm sött!
/R

Kommentarer
Postat av: Simon & Stina

Vi håller tassarna för att det blev en bra text!

2010-11-16 @ 19:27:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0