Första advent!

Har idag för första gången upplevt en första advent som på intet sätt påmint om julen. Det känns väldigt märkligt. Jag antar att det främst beror på att jag inte är i Lund som jag förknippar med jul kring juletid. Häruppe har jag inte traditioner eller någon känsla för julen. Inga lussebullar, pepparkakor, julmusik. Okej, jag spelade faktiskt lite Bing Crosby i förmiddags, men nej.. inte ens med all snö utanför fönstret kunde jag få fram känslan.

Men inte hänger jag läpp för det inte! Har haft en ganska så utsökt dag ändå, med film och avslappning och allmänt dåsande. Såg precis klart Zaïna, cavalière de l'Atlas (2005) som jag kan rekommendera! Så vackra hästar och bra skådespelare och ja.. känns skönt att kunna variera Hollywood-streamen med lite annat som man inte brukar titta på. Soundtracket är riktigt bra också. Tyvärr fanns inget på youtube, men för er som har Spotify.. go for it!



Och så där kan man ju också se ut när man inte har något bättre för sig. \o/

Ser fram emot en god natts sömn nu. Under mitt dubbelt upp varma täcke! Och imorgon är det frukost.. och varm, hemlagad mat. Woo! Ibland ser man verkligen livets små njutbara ögonblick på riktigt istället för att bara låta dem passera. Ska bli kul att träffa klassen igen också, man känner sig på något sätt isolerad på helgerna. Fast de blir väl vad man gör de till kan jag tänka mig...

Hursomhelst! Dröm sött!



/R

Kommentarer
Postat av: Anna

Wow Rebecka! Den där kappan ser helt gigantisk ut :P

/Mamma 1

2010-11-29 @ 19:17:40
Postat av: Rebecka

Hahaha XD Det är ju pga posen! Dessutom har jag väskan hängande vid sidan också... host

2010-11-30 @ 00:11:15
URL: http://hacmox.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0