I natten

Nu är det väldigt sent jag vet, men tänkte städa bort lite av julaton ur hörnen härifrån. Det är så sorgligt tycker jag, att den dag man väntat så länge på är över på ett ögonblick. Jag antar att det är så med mycket i livet. Ibland undrar jag om tiden kanske, trots att den bara är ett påfund av oss människor, bara lurar oss konstant. Som en joker, springer snabbt ena stunden och långsamt i andra. Hur skulle vi någonsin kunna avslöja den som en bedragare? Det är omöjligt i nuläget. Inte för att det låter befängt, utan för att majoriteten av människosläktet lever i lådor som inte tillåter dem att se över kanten.

Känns som att jag har levt på choklad, skumtomtar och tårta (pappa fyllde år) igår (25e alltså). Samt en apelsin. Känns helt okej dock. Våren ser jag som alltid som en utväg ur julätandet. Haha. Tjoflöjt vad rolig jag är. Eller inte. :/ Självförnekelse bådar gott inför stundande termin. \o/

Myser av Gunnar Ekelöf boken jag fick av pappa. Samlade dikter och hela jag blir till sirap. Jag vill också kunna skriva så.. uttrycksfullt, så målande, skapande, originellt. Väcka tankar, idéer, känslor.

Ingen press alls Rebecka. Ingen alls.

God fortsättning!



/R

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0