Da'n före da'n!

Jösses vad det har snöat inatt! Mitt fönster är igensnöat till en tredjedel, haha. Det här vädret gör inte mig så mycket, min syster har landat och ska snart vara hemma (peppar, peppar) och idag ska det bara pyntas och julas. Hjulas? Jag kan inte hjula. :( Mamma satte in en hyacint på mitt rum.

Mamma: Kristoffer får en blå, du och Andrea får rosa. ":D"
Jag: Jaaja, det är bra att du upprätthåller könsrollerna ordentligt, mamma.
Mamma: Ja, för mig är det väldigt viktigt.

Liiiite tradigt var det dock när jag fick ett samtal från Amanda som befann sig i Lund och gärna ville fika och ses lite innan jul. DET var ju inte tradigt, däremot att behöva tacka nej för att vädret är som det är och dessutom händer mycket idag. Men! Det kommer ju fler dagar. Ska bli så kul att träffa mina mammor igen, tänk att det redan gått 4-5 månader sen vi sågs...

Ska slå in julklappar idag också. Skriva rim för en gångs skull. Jag känner för att göra saker den här julen, saker jag inte brukar göra. Fast förra året gjorde jag faktiskt mandelmassechoklad-figurer och bollar. Sådan är jag, SPONTAN så det sjuder om det.

...

I alla fall, har nu spelat WoW i några dagar och det är mysigt igen! Jag var så himla uttråkad i juli/augusti, men med nya expansion och allt som händer och är på g så känns det exklusivt och spännande igen. Kanske också för att jag inte är säker på att kunna spela i vår. Humhum.

Har tänkt att jag kanske borde hitta en klänning till kusinens bröllop i maj, med tanke på att det i Sala inte finns überstora möjligheter till att få tag i en som man faktiskt tycker om. Ja, livet är svårt och hårt.

Man kan dock lätta upp den svåra och hårda stämningen med att förtjusas över tv-tidningen inför julen! Det är en av mina favoritsysslor under dessa dagar, att bläddra igenom och ringa in eller stryka under filmer/program som ska alternativt skulle kunna avverkas. \o/


Bilden är irrelevant men jag har tyvärr inga juliga bilder på den här datorn. Än. Hmmm... vänta, låt mig se vad jag kan göra åt saken... häng kvar.

...
..
.

(Ett långt tag senare.)


Okej så renarna blev mer ben än levande varelser. Men! Sätt på den här låten: 
 så blir det ett fyrverkeri av julstämning!

/R

Kommentarer
Postat av: NuYu

Haha, mysigaste bilden! Och ha en riktigt god jul Rebecka!

2010-12-23 @ 23:19:56
URL: http://bloggonoid.wordpress.com/
Postat av: Rebecka

Tack, du med! :D

2010-12-23 @ 23:53:55
URL: http://hacmox.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0