Dagen efter Lucia, dagen innan onsdag


/Umbrella - The Baseballs

Mysigt med luciatåg i kyrkan igår morse, var ett av de bättre tåg jag sett/hört. Hög julkänsla-faktor på det! Efteråt bjöd mattanterna på någon sorts pepparkakor med nötter i och lite annat gott. Nu har matsalen ändrat utseende invärtes inför avslutningen på torsdag. Jag är taggad! Och fruktansvärt nervös. Skrivarna är sist ut (som vi ville ha det) och man vet ju att folk kommer vara trötta och rastlösa vid det laget.

Fast om jag ska vara ärlig så är jag mest nervös för min egen nervositet. Jag förstår inte hur svårt det kan vara för mig att bara slappna av och se det som en kul grej. Jag tycker ju om att stå på scen och göra något jag kan/är bra på. Nåja. Får försöka.. försöööka schemalägga nervositeten, som Emil Jensen sa.



Vad som gäller nu är att skriva en dikt till imorgon. Sedan ska alla dra varsitt namn ur Hannas hatt och det namn man får upp, den personen ska man dedikera sin dikt till. Jag har fullt upp med att inte låta prestationsångesten få sitt grepp om mig. :') Samma sak med andra uppgiften: utsätta vår karaktär vi fixade fram på lektionen idag för någon slags situation och se hur den reagerar. Yikes. Fin utmaning, har ingen aning om vad för situation... gnugga geniknölarna damnit!

/R

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0