Efter första veckan...

.. påbörjar vi nu en alldeles ny sådan, fräscha och utvilade! Ja minsann, som små lärkor skuttar (kanske flyger är mer passande) vi ut ur våra rum på morgonkvisten och trallar en glad trudelutt på väg mot matsalen för att i gott sällskap avnjuta en superfrukost!

Nee, okej, skuttar eller flyger gör jag kanske inte.. det är för det första SVINKALLT i mitt rum på morgnarna (och eftermiddagarna av någon anledning) och för det andra stannar jag alltid uppe för sent för att kunna känna mig utvilad. För det tredje så tycker jag inte om Mix Megapol häruppe. Adam Alsing och Gry Forsell låter alldeles för hurtiga. På typ.. Stockholmsvis. Jag föredrar nog ändå Skåne-upplagan. :o De är också hurtiga så man riktigt kan se hur deras hurtighet får form och börjar rycka i morgontrötta människors hår, men ja. Man är ju vanemänniska. På gott och ont.

Idag hade vi vår första Friskvårds.. thingy. Med Jerker som är så här jättewooo (låter ju helt sjukt men kan inte beskriva det på något annat sätt. :o Han är i alla fall väldigt glad i att hålla igång och det smittar av sig :D)! Vi testade på lacrosse (tror jag det stavas), vilket var skitroligt! Tyvärr är min kondition så dålig att jag börjar flåsa som en gammal man eller hund (take your pick liksom) efter bara en liten stund. Det får det bli ändring på! Dock slutade det med att en i klassen landade på sin axel som vreds ur led eller i alla fall skadades på något sätt, vilket ledde till spektakel! och ambulans. Mjodå. Så dramatiskt är det på Tärna. D:

Jag har fått en ficklampskumpan om kvällarna nu. Han vet vem han är. Om han nu läser det här. :o

Sover så jäkla gott här förresten. Underbart. Om det beror på att man är helt utmattad efter att ha gått upp tidigt eller om det är luften eller.. ja, vad det är vet jag inte. Men härligt är det, tycker en som annars brukar vakna i alla fall två gånger per natt. ^^

Kommentarer
Postat av: NuYu

Jag gör inget annat än sitta och vänta på ficklampans sken, så skolan blir lidande. Men det är värt det.



Friskvården blev ju, trots rolig början, en katastrof. Inte bara på grund av olyckan utan även för mina lungor och hjärta. Även jag måste träna, men den där ficklampan är som sagt i vägen. Köpa egen snart...

2010-08-30 @ 22:30:04
URL: http://skymningsbloggen.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0