Babysteps.. babysteps...

Jaha, då har även jag hamnat i bloggosfärens .. sfär. Tänkte, att eftersom jag flyttar hemifrån (för första gången D: ) om ungefär 10-11 dagar så ska jag i alla fall försöka hålla uppe en något sånär aktiv blogg under mitt år på folkhögskolan. Om inte bara för att kunna informera mina närmaste (tvivlar på att någon annan kommer leta efter mig här?) om vad som egentligen pågår på sådana där.. ytterst märkliga och suspekta tillhåll som "folkhögskolor" (kaninöronen hamnade där som för att ge en känsla av en person som länge haft uppfattningen att sådana ställen är fulla av bohemer och hippies och socialfall och allmänt konstiga rutiner).

Det går upp och ner med paniken, stressen, nervositeten och lättnaden just nu. Glädjen också förstås. Det är en sådan underlig blandning av känslor man upplever och egentligen vet man inte vad som hör i vilket fack. Allt bara mosas ihop till en enda röra och man ursäktar sina hyperstirrande ögon och flaxande armar med att säga "Ja men jag ska ju flytta". Som om det förklarar någonting alls! Man väljer väl ändå själv hur mycket det ska få gnaga på en?
   Men allra mest känner jag faktiskt glädje och förväntan.. trots att jag är världens mest hopplösa fall inom allt vad hemskötsel handlar om: tvätt, matlagning, stryka, dammsuga, damma, moppa (fast det är iofs kul), slänga och sopsortera... Min tillfälliga glädje kanske har att göra med att vi (jag, mamma och min bror, Kristoffer), sprang runt som illbattingar på IKEA idag och plundrade. Okej, sprang gjorde vi inte direkt, mer såsade oss förbi diverse lådor, sängar, soffor, slevar, mattor, fotoramar, kuddar och ja, allt det där. Jag känner mig iallafall riktigt nöjd med allt vi kom hem med, en massa sånt där mysigt krafs som sätter piff på ett annars lite opersonligt rum. Jag har faktiskt ingen aning om hur mitt rum kommer se ut, men om inte allt får plats får man väl låta resten åka tillbaka ner med mamma i bilen. \o/

Nu misstänker jag att brorsan har börjat med maten, han ska fixa ihop någon sorts thailändsk kycklingblaha med ris tror jag. SÅ gott. Och helt omöjligt för mig att laga själv. Vissa har helt enkelt inte den där mat-fjången i sig. >.<


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0