Avesta!

Hupp hupp! Avesta idag (jag vet ärligt talat inte alls vart - ska man skriva vart eller var? - Avesta ligger, känner mig mäkta skånig av mig när alla andra verkar veta vad som ligger till höger och vänster) för att gå på konstutställning. En av mina mer trevliga och intressanta utställnings-upplevelser faktiskt, tyckte mycket om hela alltet. Tänkte lägga upp lite bilder istället för att försöka mig på det från början dömda uppdraget att beskriva vad som fanns där. Har inga bilder på mina medklassare, det är lite så där.. svajigt i början. En del vill absolut inte, under några omständigheter alls, bli fotograferade, andra vill bli men inte ha dem uppsatta på nätet.. medan en annan grupp gärna lägger upp bilderna själva bara för att få upp dem. Ska man våga fota lite i smyg kanske? Har bara gått 4-5 dagar, kanske lite tidigt... men jag vet ju själv att när hela Tärna-året är slut kommer jag se tillbaka och ångra att jag inte tog fler kort.

Hm, känner mig lite nördig som drar upp kameran dessutom. Men nördig får man vara ibland. Eller ofta. Alltid kanske. Jo det funkar.

Argh, vad benen kliar! D:

Har lagt in Simon & Garfunkel på Edgar (laptopen, för er som inte vet) nu, äntligen. Jag är en sån där person som hela tiden drar sig för att göra saker, trots att det kan vara saker jag tycker om. Jag tycker väldigt mycket om S&G. De får mitt inre att nynna och humma i balans.

"Cloudy
The sky is gray and white and cloudy
Sometimes I think it's hanging down on me
And it's a hitchhike a hundred miles
I'm a raga-muffin child
Pointed finger-painted smile
I left my shadow waiting down the road for me a while
"

SÅ mysig låt. Deras musik kan jag göra massor till: sova, vila, skratta, gråta, köra bil, sjunga med i.. Inte så bra att träna till, men träna gör jag ju ändå inte så intensivt så, haha. :)











Åh, den är så fin, den här bilden. En av delarna på utställningen handlade om drömmar, "The dream maker", där man som besökare kunde vara delaktig genom att välja ut en av många bilder som konstnären samlat på sig under åren, och sedan skulle man skriva en tanke, dröm eller liknande till bilden. Vad tänker NI på när ni ser det här paret? Jag riktigt myser i alla fall. :D


Så här såg en av väggarna ut. ^_^

(Coming up: bilder från Tärna-slingan man kan gå, jogga eller springa!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0