"Om tre minuter börjar dagen då vi ses"

Amandas besök förra helgen var välbehövligt och som väntat väldigt mysigt. ^_^ Det är ju i ärlighetens namn inte mycket man kan göra här och jag tror minsann Tärnas tystnad slog Molkoms med hästlängder. Det finns alltså ställen mindre aktiva och mer ödsliga än Molkom, var helgens lärdom, haha. Men! Vi umgicks så som bara vänner sen en bit tillbaka kan umgås, åt köttfärspaj (den var köpt) och såg på ESC på lördagen. Som vanligt fick jag ruska om min vän då och då när sömnen tog överhanden. Men resultatdelen var ju väldigt utdragen och långsam, kan jag ju säga till hennes försvar. x)




*

Sedan hade vi hälsodag i onsdags som, bortsett från väldigt lite folk, var väldigt lyckad imo! Man fick testa på lite olika grejer, t.ex. skrattyoga, qi-andning och ufo-boll (och det förundrar mig varje gång hur aggressiva folk blir på planen, inklusive jag själv xD). Sen kunde man göra en liten kroppskontroll, där de mätte skelettet och kollade blodtrycket. Jag har lågt blodtryck, fast det visste jag sen innan (damn you sudden yrsel! D: ). Hade skrivit upp mig på massage också.. den var vääääldigt uppskattad. ^_^

Har dock inga bilder från dagen. :o

Haha, jag kom in mitt i skrattyogan efter massagen och det var en märklig upplevelse. Hela gruppen bara "HA-HA-HA-HA-HAAAA!" och jag började skratta rent automatiskt. xD

*

Igår! go vänner, åkte skolan till Stockholm för att gå på Skansen och Dansens hus. Jag har inte varit så mycket på Skansen och blir alltid lika fascinerad av alla djur. Det betyder ju inte att man aldrig sett djur naturligt. Det betyder att man ser djuren för vad de är och blir imponerad av att de finns omkring oss. Jag har sett älgar på nära håll hos min farbror i Värmland, och de är lika mäktiga naturligt som inhägnade. (Nu hade de inte älgar framme eftersom renovering pågick men ja. Exempel!) För att de är levande varelser. Lol. Här drog jag iväg på ett långt försvarstal angående skåningars möjliga erfarenheter av nordliga djur.

Hade i alla fall en übertrevlig dag med vackert väder, fint sällskap och SÅ TRÄFFADE JAG GÖREL. *wild dance* Hon smög sig på mig när jag satt och vilade utanför Dansens hus och väntade på henne. Jag trodde stegen som närmade sig hörde till en galning som skulle knycka min väska, så min skräckslagna reaktion är fullt förståelig. Ahem. x)



*
Igår hade jag handledning med HL och jag fick min sista deadline på måndag innan inlämning på onsdag nästa vecka. Gah, det börjar bli ont om tid. Haha. Det har börjat vara ont om tid ganska länge känns det som. xD Men jag kanske hinner bli klar, ska skriva mycket idag. Jag vill ju komma vidare.

Nu är dock frågan vad jag ska äta till frukost. Har inte handlat än så... men har kanske lite yoghurt kvar. :o Lämna bloggen för idag ska jag i alla fall, hoppas att det här har satt igång skrivknölarna i hjärnan på mig.

Ha en bra dag!
/R

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0