En kulturell dag awaits


/In my heart - Moby

Våren har äntligen kommit hit! Det ligger fortfarande snö på marken, jovisst, men man känner våren i luften. Och det är underbart. :) Här och var skymtar barmarken, trött och andefattig efter en lång vinter, men solen är så varm och trevlig nu. Fyller allt med energi. Mina småplantor jag satte under hösten har vuxit mer på bara några dagar än de har gjort under flera månader.
Okej, så det kanske blir så att det kommer mer snö, som någon i klassen trodde. Men det spelar inte så stor roll just nu. Luften doftar och påminner om mormors gård, om påsk när vi brukade knabba ägg hos mina kusiner och spelade om femtioöringar, om sommar i antågande och lättare kläder. Få saker slår den känslan för tillfället.


Blev så himla glad när jag såg att små snödroppar kämpat sig upp invid väggen.

Har varit till fikat och fixat ihop några mackor åt mig. Klassen ska till Stockholm vid 12-tiden, först ska vi besöka Radioteatern och sedan bär det av till Stadsteatern där vi ska se "Sex roller söker en författare". Däremellan ska vi försöka äta något också, så jag tänkte att frukt och mackor borde fungera finfint.

Sitter nu som på nålar, för tydligen ska "en person någon gång under dagen" kolla ventilen på rummens toaletter. Jag älskar verkligen det där vaga i tidpunkten. Jag har stressat hela morgonen/förmiddagen med allt vad toalettbesök och duschning heter. För det är ju inte så att vaktmästarna knackar och seda väntar lite på att man ska hinna reagera. Nej, de knackar och låser upp nästan samtidigt, whoa! Men jag ska inte klaga. Är fortfarande väldigt imopnerad av deras diskreta men effektiva arbete i början av höstterminen när de satte upp min tavla och gav mig ett bra litet skåp.




En av Görels och mina många promenader. Syns kanske inte just här, men redan i helgen - då bilderna togs - kändes våren starkt. Jag var så rädd sen att jag inte skulle kunna dokumentera utvecklingen, eftersom jag min klant satte i batteriet upp och ner i kameran efter att jag laddat det. Satt som berget. Men, tack vare tänger gick det, efter många uppgivna suckar från min sida och många uppmuntrande ord från Görel. \o/


Ooooh, igår (tisdag) var det fettisdagen (stavas det verkligen så? o.O) och mmm, jag åt min första semla. Så gottigt och namnam!

Nu sticker jag snart till lunch, hoppas på en fin dag i hufvudstaden!
/R

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0