Torsdagstankar


/Big my secret - Michael Nyman

Morr'n!

Den här veckan handlar helt om antologin som klassen ska sätta ihop. Mycken tacksamhet riktas mot de tre-fyra pers som sitter i klassrummet och försöker få rätsida på utseende och liknande. \o/ Resten av oss slappar(?) och tittar på Twilight. Ja, det kanske bara var jag. Lånade nämligen Linneas fullpackade skivfodral med en massa filmer... så nu har jag lite att mysa med i helgen. En helg då större delen av min klass ska göra högskoleprovet. Gah. Jag skulle egentligen också ha gjort det, men då tillkommer flera besvärliga frågor. Resa, var jag ska skriva det, boende? Nej, jag får vackert ta och göra det en annan gång, då med de nya äckliga utökningarna med matematik(?).


Vårigt! Och tydligen ska det bli flera flera fleeeera plusgrader till helgen, tror jag. Wie!

Annat som händer: jag ska söderut på påsklovet. Har jag redan nämnt det? Kanske. Hursomhelst sa jag det och jag ser väldigt mycket fram emot att få återse mitt kära Lund. Speciellt i vårens tid. Vi har ju bara en vecka kvar (inte räknat med den här, eller de resterande dagarna på den här veckan) som ska handla om poesi med Sara Hallström. Sedan är det slut! Nej, inte riktigt, vi har i princip 7 veckor med projektarbete som börjar då. Det kan nog bli roligt, så länge man har en idé. Gah. Vet att jag borde börja fnura kring dt hela redan nu... egentligen är jag antagligen lite sent ute. Men det.. ja, jag ska inte säga att det alltid ordnar sig, men jag vill säga det.


Knoppeliknopp!

Nu ska jag se klart på "Interview with the vampire" (ja, det har varit mycket vampyrer det senaste dygnet, I like it!) och sedan.. ja, fr se vart dagen bär hän. Kanske fortsätter jag läsa i fantasyboken jag lånade av Linnea för flera månader, eller så börjar jag researcha inför nya skrivprojekt.

Kanske tittar jag på "Kate & Leopold". Hugh Jackman är så fin. ^_^

/R

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0