Rapport

Pizzabaket blev väldigt lyckat. G bakade och jag sprinklade ut tomatsås, skinka, svamp etc. Sen diskade jag också. Ganska drygt, men nödvändigt.

Har nu kommit tillbaka från dagrummet där jag sett på Man about town samt zappat lite här och där. Känner mig fullkomligt utmattad. Misstänker att det beror på baket. Jag förstår inte hur man kan fastna i tre timmar med att göra två pizzor? Fast det förstås.. vi hade bara en pizza inne åt gången.

Nu har jag i alla fall mat några helger framöver. Gäller bara att inte gå omkring och smygäta. >.o


/Now Comes The Night - Rob Thomas

Är lite trött på att känna mig inspirationslös. Det är mer än idétorka. Det är som en sjukdom, långa trådar av nervgift som bedövar hela skrivarprocessen i mig. Jag tvingar ur mig några rader som jag inte känner någonting för. Låter hemskt eh? Mmm.

Kommentarer
Postat av: Görel

Jag tror du måste ta och kanske.. ägna mer tid åt att tänka och ta det lugnt och mindre åt att titta på film, även om det är trevligt. Ju mer lugn desto mer inspiration upplever jag.

2011-01-23 @ 10:52:53
Postat av: Rebecka

Kanske. Men det gör mig rastlös. Har sagt det förr och säger det igen, jag har egentligen inte det rätta "temperamentet" för författarambitioner. Men efter att jag skrev det här inlägget så fick jag faktiskt väldig skrivarlust och plitade ner några rader till en berättelseidé.



Får se hur det går.

2011-01-23 @ 11:49:25
URL: http://hacmox.blogg.se/
Postat av: Görel

Vad bra! :D

2011-01-23 @ 14:04:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0