Såsom på Tärna


/Carnival Of Rust - Poets Of The Fall



Jag är inte död.
Ja, det var ju ett konstaterande som i samma stund jag skrev det stämplade "Ms. Obvious" i pannan på mig.

Här på Tärna skiner solen idag och igår var det en helt fantastisk fullmåne. Görel och jag stod en stund ute på fälten bakom husen och njöt av det obeskrivbara månljuset. Det är ju som att stå på en naturlig scen som lyses upp av en enda stark lampa.



Apropå Görel slutar jag aldrig förundras över hur märkligt det är när två personer blir vänner. Det är en sådan.. egentligen oerhört bisarr historia. Bandet mellan människor som helt plötsligt uppstår, tvinnas samman ordentligt och sedan håller för en tid eller för alltid tills man dör. Jag menar.. hur?



Som skåning blir man lite fundersam över all denna snö som trots flera dagar (veckor?) av tö/slask/regn/plusgrader nu plötsligt får sina minusgrader igen och bestämmer sig för att ligga kvar. Ja, inte för att jag har något emot detta.. hellre minusgrader än plusgrader på vintern liksom.. men längtar fortfarande efter våren.

Känner mig lite dålig idag. Dålig as in icke produktiv. Gah. Har deadline imorgon på texter till encyklopedin. Dessutom ska jag space'a ut en massa och bli psykadelisk ikväll (får bli efter bion då) in order to skapa i alla fall någonting till Erics fredagslektion. o.o Något stressad? Bliblabluuu...


Avslutar detta inlägg med en bild från i höstas (så längesen? o.o) då jag och Görel hade en av våra många fotosessioner...... gotta love the walk.

/R

Kommentarer
Postat av: Ingela

Underbara bilder som alltid :) Fullmånen är verkligen otrolig :)

2011-01-20 @ 18:24:09
URL: http://mittstudieliv.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Tack! Dina bilder på månen var dock extremt mycket bättre än mina.. tagna med min ynkliga digitalkamera. Men trogen mig är den i alla fall. x')

2011-01-20 @ 21:55:44
URL: http://hacmox.blogg.se/
Postat av: Görel

Vad fint inlägg ^^

2011-01-21 @ 06:24:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0