Frihetens bojor

Jag tror att frihet och valmöjligheter begränsar mig. Ju mer frihet jag vet att jag har, desto mindre får jag gjort. Bara för att jag vet att jag kan strunta i saker som annars hade pockat på mig hela tiden.

Nu är det i och för sig så att jag har en massa att göra. Skriva barnboksmanus, läsa responstexter, klä på mig, tota ihop dikter till Erics lektion... städa? Tvätta? Gah. Men som jag tidigare nämnt inger lördagar en känsla av "jag har HELA DAGEN PÅ MIG, därför behöver jag inte göra någonting JUST NU".


Icke relevant bild på gårdagens lunch. Det var godare än vad bilden visar. Utom några tomatbitar som var mosiga och inte så ätbara enligt mig.

Har spenderat dagen med att slappa, väldigt mycket. Vaknade flera gånger mellan sju och tio men somnade om hela tiden. Gött mos. Gick sen upp vid cirkus halv elva, fixade ihop lite frukost och har sedan dess sett på film genom Voddler. Nu lyssnar jag på Simon & Garfunkel, låtar jag aldrig tidigare hört \o/, småäter "Puffat rostat ris från Vårgårda" och funderar över barnboksmanuset. Ser fram emot ikväll då vi förhoppningsvis några stycken ska se Inception i klassrummet.


Lite psycho-eyed här eh?

Ganska skönt dock att ha tid för sig själv också. Det gör nog mycket att veta att människor man uppskattar finns inte så väldigt långt bort, ifall att man skulle få för sig att behöva social tid med andra helt plötsligt. Apropå socialt, igår kväll/natt fick jag äntligen ge WoW lite uppmärksamhet igen. Nu efter Cataclysm har spelet fått sig ett ordentligt, förtjänat uppsving. Jag tycker det är roligt igen att spela! Trots att vänner är lite spridda över olika realms.. men ja, därför känns det extra jobbigt att behöva avbryta min subscription nu. Fick en månad, och har haft väldigt roligt. Kanske att jag får tid till det snart igen. Men till dess får jag hålla tillbaka lite. Trots allt är det ju skolan och skrivandet som ska prioriteras.

I alla fall till juni.

Åh nej. Avslutningen. ;_;

Nu slutar vi tänka på det. ****

\o

Kommentarer
Postat av: Görel

Det blir bra ska du se.

2011-01-15 @ 14:09:12
Postat av: Rebecka

Får hoppas det. :)

2011-01-15 @ 14:57:01
URL: http://hacmox.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0