Återresan

Argh. Har sagt det förr och jag säger det igen: Jag avskyr att packa. Vad ska man ta med, vad ska man lämna kvar? Har man lämnat något kvar som man inte hade planerat att lämna kvar? Ja, jag vet att man skulle kunna göra det väldigt lätt för sig och packa ner exakt samma saker som ma tog med sig hit, men alltså, jag kan inte. Jag kan ju packa ner det, men var ka jag börja liksom? Allt är utspritt överallt.

(Jag tror att en nattfjäril har dött i min lampa. ._.)

Känner mig lite mer hoppfull inför resan än innan. Såg bilder från Tärna och tydligen har i alla fall björkarna slagit ut sina späda, vårgröna knoppar. Ska bli trevligt att se det med egna ögon. Spännande att se en plats man inte varit hela året på innan återfödas. Kanske borde skriva om Tärnas reinkarnation istället för herr X i min novell. Hah.

Hursomhaver, nu ska jag typ... get down to business antar jag. Upp tidigt imorgon, måste hinna duscha och äta frukost innan tåget går. Bäst att ha allt packat tills dess. Annars blir det ett rejält kackalorum här hemma.

Resfebern gör sig extremt starkt påmind... och då är det bra att det finns musik som lugnar oroliga sinnen:
/Dreamcatcher - Secret Garden


Romantikern spanar ut över en av sina starkaste influenser, naturen, och reflekterar.
Eller så njuter hon bara av solen.
Låter ganska bra vilket som.

/R


Kommentarer
Postat av: EWWWWWL GÖRWL

gilla.

2011-04-26 @ 10:31:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0