Restaurang med les poires




/Stop for a minute - Keane & K'NAAN

Just den där biten "stop for a minute" sjöng jag om och om igen en period i höstas. Det är ett riktigt i-landsproblem när man inte kan en hel låt utan bara någon rad. Så frustrerande att man inte kan leva ut hela. D:

Idag bjöd päronen med mig på vår grekiske grannes restaurang där jag åt souvlaki med tzatziki. Första gången jag smakat på det ordentligt. Tyckte att näää men det var ju ganska gott och sedan vägrade jag öppna munnen ordentligt. Jag kände hur vitlökslukten bara spred sig som en epidemi. x)



På väg ner gick vi genom Botaniska trädgården som redan har en massa färg och utslagna blommor. Hur fint som helst. Om solen tittat fram hade jag gott kunnat föreställa mig sommar. Men det är ju klart att dagen då mamma vill att vi ska cykla ner till stan så ska det börja regna. \o/



På väg hem genom Lundagård fick vi även se en skymt av Idol-uttagningarna som jag varit helt ovetande om. Tycker alltid det känns så extremt märkligt när ens vardag blandas med någonting så fjärran som tv-program. Att de mixas liksom. Plötsligt ser man en tv-profil. Kameror. Tv-programsmärken. Köer. Man bara "o_O"



/R

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0