Uffa

* http://www.youtube.com/watch?v=tBteIPP832s



Naaaaaj, neeein! Igår mådde jag inte alls särskilt bra, var dödstrött hela dagen och efter gruppens mysiga Buffy-kväll så insåg jag hur dåligt jag faktiskt kände mig. Tung i huvudet, magont, trött och allmänt nere. Satt och slösurfade efter dusch, låta håret torka, för att inte "förkyla mig i sömnen", som Görel tyckte att jag så gulligt uttryckte mig. ^^ Gick och la mig väldigt tidigt för att vara jag, runt 22:45... upplevde en orolig natt som kantades av mardrömmar (en som bland annat handlade om hur jag stannade i mitt rum idag och sedan konfronterades av Sissi - husmor - som misstänksamt frågade om jag verkligen mådde så dåligt egentligen), toalettbesök då jag fruktade plötsliga kräkanfall (som aldrig kom lyckligtvis) och ihållande magont. Det är i stort sett bara magont som kan få mig att ta smärtstillande piller, vilket jag gjorde, tack pappa som packade ner när jag glömde, och det hjälpte litegrann i alla fall.

Morgonen anlände och Görel knackade på, jag såg kanske lite risig ut och bestämde mig för att det antagligen vore bäst att stanna inne idag. Sov ytterligare några timmar, behövdes.. känner mig mycket bättre nu, men huvudet är fortfarande tungt och hänger inte riktigt med när jag rör mig. Magonda kommer och går.

Röstade dock! Känner mig som en duktig och ansvarstagande medborgare nu. \o/

Men... tycker alltid att det är lika jobbigt när man väljer att stanna hemma istället för att gnugga geniknölarna och vara produktiv och kreativ med sina likasinnade. Tänk så mycket jag har missat bara idag liksom.. läste på FC, First Class, om instruktionerna till novellen vi ska ha producerat fram ur våra skjortärmar till på tisdag. Känner mig något missmodig nu. :') Försöker tänka attdet är mer taktiskt att vila upp sig och bli bättre än att dra ut på det sjuka och bara vara halvt medveten om vad som händer på lektionen. Så. Ingen ånger nu.


Den speciella trädgården till Judiska muséet i Berlin.


* http://www.youtube.com/watch?v=1dPDO3Tfab0

Nu ska jag kura upp mig i sängen igen och fortsätta läsa Nedstörtad ängel av P.O. Enquist. Ta-ta!

/R

Kommentarer
Postat av: M

Uuuhu för att må dåligt.. tycker du tänkte helt rätt! Klart mycket bättre att vara hemma, ta det redigt lugnt och kurera sig. Istället för att gå och vara småsjuk jättelänge. Hoppas det känns bättre nu då iaf!

2010-09-16 @ 17:57:27
URL: http://www.argus.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0