Skapande och yoga

Happ happ, aktiv dag! Började med poesi/prosa-"lektion" (jag föredrar att inte kalla dem för lektioner, låter så... skolaktigt, och Tärna är inte skola för mig, det är hmm... frivilligt kunskapsinsupande!) med Hanna-Linnea fram till lunch. Efter det hade vi "Skapande", där jag är den enda av skrivarna som har valt formgivning/design/smyckethingy/tryck-saken.. vi är kanske bara 7 pers där, eller vi var det idag i alla fall (fortfarande svårt). Jag misslyckades så klart med den enklaste lilla grej: färgschema/tabell. Ni vet, blanda rött och blått så det blir lila, rött och gult till orange etc. Men jag fattade ju inte! xD Jaja, hursomhelst fixade man det till slut, och då får vi reda på att IDAG är det eftermiddagsfika.. nämligen hallonpaj med vaniljsås. O_O

... O_O

.. himmelst, säger jag bara. Min mage mådde bra där. Eller inte magen kanske, men min hjärna, mina sinnen, min gom och mina smaklökar!

Så skulle vi ta bilder runt om på skolan, av färger, mönster, former och sånt.. antar som inspiration eller för att se hur färger blandas naturligt runt omkring oss. Jag fick många (bra) kommentarer från fotoläraren för mina bilder.. ^_^

Sedan var det dags för första yogapasset. Jag och Katta (har så svårt för smeknamn men känns fånigt också att säga hela namnen på folk som kanske vanligtvis kallas något helt annat... hoppas hon kallas Katta nu då, annars är det fail på mig \o/) gick med raska och spänstiga (överdrivet much?) steg mot gympasalen. För jag svär på heder och samvete att kvinnan på expeditionen klart och tydligt sa 'gympasalen' klockan 16. Men ingen var ju där. Naturligtvis. För varför skulle saker och ting kunna gå smidigt? x) Efter lätt nervositet och runtfrågande fick vi reda på att det hölls i aulan, jajamensan. Kutade in och störde antagligen, med skor i händerna och rödblossande kinder. Skamsen blick. Ringen tittade anklagande på oss. Yay! Älskar ju sånt, klampa in på någonting som redan har börjat. :')

Det var ett hyfsat bra pass! Jag förväntade mig dock mer, troligtvis pga mina tidigare erfarenheter av yoga, men det kallades alltså "de 5 tibetanerna" - 5 övningar - som ska ingjuta balans och bättre andning. Ser fram emot att se om det blir något resultat.. men själva övningarna var väldigt enkla och lätta att komma ihåg, de ska tydligen göra en pigg så direkt på morgonen är nog bästa utövningstillfället.

Får nu se om man hittar orken att dra sig upp liiite tidigare om morgnarna för att försöka...

Efter yogan, direkt mot Sala med Katta och Mattan (? än en gång, smeknamn ?) för att hämta upp Degen (förstår fortfarande inte hur det lyckades bli just 'Degen'.. men logik ska man kanske inte dra in i såna här sammanhang) och handla. Jag behövde självklart skaffa proviant inför helgen, så det blev nudlar, yoghurt, äpplen, bananer, choklad (ljuva.. ljuvlighet) och naturgodis! Namnam. Nu gäller det ju bara att hålla fingrarna i styr fram till helgen. Då kan man gå bärsärkargång. ^_^

Nu sitter jag här efter en dusch och två chokladbitar (ja det är jag tillåten att äta efter en så intensiv dag!) och ska strax möta upp folk för att se Idol..... måste skrivva klart uppgiften till imorgon också, känner mig smått dum som bara fått till ungefär tre rader. Men så är det väl. Utan riktig press = ingenting. Ikväll är det pressat, förväntar mig stordåd alltså.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0