"Nattvinden viskar i träd över vilka höstvinden lyser..."*



* http://www.youtube.com/watch?v=1KjjxouGDr0

Hej hopp i galopp!

Titeln är frånn en bok jag lånade igår, "Samlade dikter" av Gunnar Ekelöf. Han är SÅ bra, jag bara... gah! Vill också kunna formulera mig som han, helt underbart hur han lyckas sätta ord på känslor man vill kunna uttrycka. Skulle nog kunna påstå att han är en förebild. Eric c, där har du min förebild. En av dem i alla fall. ^^

Har haft en mycket fin måndag! Det är knäppt hur Tärna har fått mig att längta efter skoldagarna... det är ju mycket tack vare maten, men det är också så mysigt att träffa alla ordentligt, komma igång lite och hålla sig efter ett väl inrutat schema som ändå känns fritt på något sätt.

Okej, så vi hade friskvård idag, med styrketräning och gud vet vad.. min hjärna kollapsade efter några minuter och strax därefter följde mina muskler med. Det är lika svårt varje gång att inse hur svag man är. x'D Men! Jag följde faktiskt med Linnea nu ikväll för att simma. Insåg att jag inte har beträtt en bassäng sen gymnasiet. Kändes väldigt ovant, men väldigt skönt att få känna på simning igen. Riktigt behaglig träning. Får se vad min kropp tycker om det imorgon... blev ändå 60 längder, vilket.. inte säger mig någonting egentligen, mer än att jag blev trött. x')


Min första skyddsling, sprungen från Alice. I present...bambambaaaaam... GÖREL! Och händelsevis så är Görel en trappa upp Görels gudmor. \o/ Jag planerar redan nästa lilla sprutt. Sitter här i vatten och utvecklar sina fina söta rötter. <3

Jag vet att folk inte vill ha väldigt långa inlägg, men jag måste faktiskt få berätta om dagens kanske viktigaste händelse. Någonting som fick mitt hjärta att hoppa högt av glädje (alltså inte i hjärtattack-stil, utan mer.. YAY!) och hela mitt liv att se så mycket mycket bättre ut. Bara så där. Vi fick Tärna-lax till lunch. Jag kan inte nog beskriva min lycka, min rena och fullständiga lycka över detta. Lax. Satt ju i helgen och beklagade mig för Annelie hur jag saknar pappas goda lax som bara smälter i munnen. Och så BAM. Finns laxen där, vinkande mot mig med en glad min. Och den var helt underbar också. Ibland önskar man nästan att ens magsäck kunde ta in hur mycket som helst... fast bara nästan.

Men lax. Bara.. ja.



Textsamtal idag. Har mycket fix av novellen framför mig nu... en riktig utmaning.
Dessutom, ännu en responstext till morgondagens deadline. Argh. D:

Ajja. Man klarar sig!
/R

*Gunnar Ekelöf Skärvor av en diktsamling

Kommentarer
Postat av: Ingela

Lax är nåt inte jag heller kan vara utan, sååå underbart gott :-) älskar fisk!

2010-09-27 @ 22:12:27
URL: http://mittstudieliv.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Jaa! :D Själen jublar! ^^

2010-09-27 @ 22:47:23
URL: http://hacmox.blogg.se/
Postat av: Amanda

Tjena du! Vilken fin liten fönsterkarm du har där! Vill också kunna ta så fina bilder som du gör på naturen och hösten och allt! Hinner inte med. man borde ju passa på nu när solen är framme.

kraaam

ps: en kompis här tyckte att din födelsedikt till mig på min 18-årsdag här var jättefin! har den upphängd på anslagstavlan så alla kan se den. ds

2010-09-28 @ 18:51:48
URL: http://ladyam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0