Morgon



Usch ja, tidig morgon. Det var väldigt vackert ute idag när jag vaknade faktiskt. Helt dimmigt och mystiskt, sånt man ser i Äppelkriget där älvorna sen ses dansas omkring ute på ängen. Man får sån känsla. Trevligt. ^_^

Är proppfull av den där frukosten. Bara vräker i sig.. : O Men det är ju så gott! \o/ Nu står man sig i alla fall till lunchen, ingen 10-fika för mig inte. x') 10:15 är det Friskvård, jubel hörs i salen! Att hålla på med bollar som träning passar mig alldeles utmärkt, precis som med yoga eller simning. Inte en massa spring, men ändå bra träning. Fast jag förstår verkligen inte hur läraren kan säga att "om några veckor kommer ni märka hur er balans förbättrats". Jag har aldrig haft bra balans, har inte bra balans och kommer aldrig få balans. Jag kommer fortsätta slå omkull folk när jag ramlar från min boll. Misstänker jag.
   Fast någon måste ju vara det svarta fåret också.

Igår kväll hade jag "stanna på rummet tills det växer depp-mossa på mig"-stund med glass (vanilj med chokladkross, åh ljuva himmel!) och rysk fantasyfilm (Wolfhound) som faktiskt var väldigt bra. Lite för mycket blod för min smak, första scenerna tittade jag bort litegrann ._. men som sagt, bra sådan ändå.

Alltså, tänk vad musik kan göra egentligen. Har satt ihop en liten "Morningmood"-lista på Spotify, där bland annat Morning has broken med Cat Stevens och Morning av Edvard Grieg finns med. Bara man sätter på dem en trist morgon när allt känns jobbigt och grått, så lyser rummet strax upp i ett skimmer av morgonanda. Finfint!

* http://www.youtube.com/watch?v=e0TInLOJuUM&feature=related

* http://www.youtube.com/watch?v=vntAKXIuRUI

Kommentarer
Postat av: PK

Morningmood, det är något jag också bör snickra ihop. Mys, ju.

2010-09-07 @ 10:15:20
URL: http://skymningsbloggen.wordpress.com/
Postat av: Rebecka

Tycker jag verkligen! Man mår genast mycket bättre. ^_^

2010-09-07 @ 15:55:01
URL: http://hacmox.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0