Baka baka liten kaka, samt glömsk för tusen

* http://www.youtube.com/watch?v=Iy9RrLi6GUk  så mysig början på dagen!



Igår slutade vi som vanligt 11:55, efter ännu en speciell "lektion" med Eric med c. Vi gick igenom resten av kyrkogårdsdikterna samt berättade om våra olika bokhyllebok-minnen från barndomen. Nästa vecka ska vi ta upp äkta japansk haiku, tydligen mycket mer begränsningar och "regler" än den västerländska versionen.. spännande. ^^


Jag och Görel på kvällspromenad. :)

Nu var det ju så, att duktiga jag hade skrivit upp i min väggalmanacka att det var skolfotografering igår. Visste om detta, ändå glömde jag det. Blir alltid samma reaktion när jag upptäcker sånt, hjärtat typ hoppar till en nanosekund och kroppen stelnar till. Sen börjar förnuftet råda och jag tänker att "visst, okej, jag kommer inte få sitta med resten av skolan på den där bilden som de alltid har vid expeditionen på läsårets klasser, so what?". (Försöker bara lugna ner mig själv naturligtvis, HATAR att missa såna saker.) Jag var ju inte heller den enda från min klass. Även Görel, Anders och Hanna missade, undrar om någon mer...? x') I alla fall, det är inte hela skolans elever som är viktiga för mig, det är ju ändå vår klass och vi har redan kommit överens om att fixa ett gemensam klassfoto längre fram. Känns mer betydelsefullt på något sätt.



På eftermiddagen åkte Hanna, Görel och jag in till Sala och handlade inför bak, vi skulle skapa en mästerlig baaaak. \o/ Görel har länge velat göra sina egna sesamkakor och gemensamt skulle vi tre sen göra äppelkaka samt chokladkaka. Blev två av första och de gick ååååt, så underbart goda båda sorterna var. Medan vi smaskade i oss våra fulländade verk så hade vi högläsning ur Jag behöver dig mer än jag älskar dig och jag älskar dig så tror jag att den hette.. minns dock inte författarens namn. Hanna och Görel turades om, väldigt fin berättelse och intressant upplagd.

Hösten är här!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0