Vad som har hänt - ett väldigt långt inlägg så pass på!

Intensiva tre dagar har det varit. Mycket som har hänt och jag känner mig glad, tillfreds, mysig. Helgmysig! För det är ju faktiskt fredag nu.



I onsdags kväll gick jag, Görel och Kristoffer ut i kylan för att möta Leoniderna ( http://sv.wikipedia.org/wiki/Leoniderna ), men vårt hopp var svagt efter att det snöat och varit molnigt hela dagen. Vi såg dem inte heller alls, däremot tittade månen så vackert fram då och då medan vi vandrade fälten fram och det var som att stå på en scen i några andetag. Våra skuggor blev starkt framträdande, hela marken lystes upp och vår trio utropade förtjust varje gång detta inträffade. Jag tror vi gick ungefär 1½ timme, men för en gångs skull bet inte kylan på mig. Hade garderat mig väl med underställ och halsduk och mössa. Först när jag tog av mig stövlarna såg jag att de hade läckt, men konstigt nog kände jag ingenting under promenaden.

Därefter sov vi alla tre i K's rum, efter att ha tryckt in två extrasängar vilket tog upp större delen av rummet. Det är så intressant att man har så väldigt mycket att prata om sent på kvällen, något vi blev varse om när klockan hann bli halv två innan vi släckte. Görel berättade en godnattsaga som slutade med "Och plötsligt kändes allt annorlunda. Luften blev rosa." ^^



Igår spenderade trion förmiddagen med att fixa och dona med dikterna som ska framföras på julavslutningen till musik. Ovärderlig tid för mig, eftersom jag var helt förtvivlad över vad jag skulle läsa och ännu mer vilken sorts musik jag skulle välja. Alla blev klara och glädjen var stor! (Nåja, inom mig i alla fall. ;))
    Efter lunchen stack jag, Görel, Annelie och Linnea till Västerås (efter lite vilsekomning ^_^) för att se Harry Potter and the Deathly Hallows. Jag älskade den, vet inte om det beror på att jag inte minns boken så en jämförelse är näst intill omöjlig för tillfället. Lovat mig själv att läsa om boken till i jul då vi kanske ska se den igen med familjen (såsom traditionen är!), men skådespelarna (de unga) kändes för en gångs skull äkta genom hela filmen. Underbart. \o/
    Extra stressigt blev det sen när vi skulle hinna hem till kvällsmaten för att sedan gå på bio med klassen (Det Vita Bandet). Våra fina klasskamrater fixade ihop matlådor med ungspannkaka, sylt och äppelmos till oss. Till och med sallad blev det! Sen bio igen och den var väl helt okej, men kändes som att den pågick i 5 timmar minst. Jag var helt utmattad av förklarliga och, som ni säkert håller med mig, förståeliga skäl. x)



Idag! gick vi för första gången igenom ordningen av diktuppläsningen med Eric. Jag var trea, och skakade som ett asplöv, men det kändes mycket bättre än förra gången och jag är så stolt över mig själv. Det är så kul att utmana och överraska sig själv. Dessutom får jag alltid sån enorm adrenalinkick av sånt där. Stå fram folk och framföra någonting. Jag mår skitdåligt, men det är ju även väldigt häftigt. All fokus på mig liksom. På mina ord.



Vi lånade Gudfadern-filmerna samt Värsta Språket av Nenne inför helgen, så nu har vi lite att gotta oss med. Kommer nog behövas, för mig, eftersom jag inte har fått tillfälle (något bekvämt tillfälle) att handla i Sala, vilket innebär noll intag av choklad eller naturgodis. Eller underbara solrosfrön. Åh... riskakor. Proviva! Herregud. Nej, jag har faktiskt skorpor, bröd och ehm... ja. Mat har jag. Det har jag.

D:

Borde städa rummet... men när? För att citera den gode Kristoffer:

"Vet inte än,
kanske snart,
kanske sen
."

Fortsatt fin fredag folket! \o
/R


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0