Oinspirerad

Uff, ni vet sådana där dagar när man känner sig helt tom och ihålig? Ingenting känns meningsfullt eller roligt och det mest kreativa man kan komma sig för är att stirra ut genom fönstret till musik eller ligga på mattan med blicken i taget. (Alternativt ligga i sängen, för den som har ett kallt rum så det är risk att man förfryser ryggen om man väljer mattan.)

En sådan dag har det varit idag. Igår också faktiskt. Hela helgen. Men gårdagen sken upp lite av sällskap med Görel, då vi bakade bröd (Görel bakade, jag snattrade och skvallrade och såg på) och lagade mat för att sedan titta på Fruarna i Windsor och Bläckhjärta. Dock föråt vi oss båda på bröd, vilket inte är så svårt att göra med nybakat! Inte vårt fel alltså.

Söndagen började med att jag skickade iväg ett egengjort Fars Dag-kort till pappa på mailen vid 2-tiden. Seb sov jag och vaknade och förbannade folk som sprang upp och ner och överallt i korridorerna.
   Ibland (ofta) önskar jag att jag inte var tvungen att gå ut ur mitt rum för att fixa frukost. Dagar som dessa liksom. Då känns det bara helt fel att öppna dörren och ännu mer fel att stå och rota i ett dagrum med folk omkring sig. Lyckades i alla fall med att få fram lite frukost, åt den medan jag såg på You've Got Mail. Mysmys film oftast får mig att må bättre.

Jag känner hur skrivuppgifter och annat pockar på mig, kräver min odelade uppmärksamhet. Dåligt. Mycket dåligt. Jag måste sätta igång.
Snart.
Ska bara...



Snön är slask nu. Yippie, dålig vinter all over again. Gief fin vinter, snela?

/R


Kommentarer
Postat av: Ingela

Tjusigt kort! :) Det ska regna imorgon så då försvinner väl resten av snön också :( men sen ska det snöa på torsdag så vi får hoppas på det! :)

2010-11-14 @ 13:59:10
URL: http://mittstudieliv.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Tack! ^^ Åh, ska det? Vad härligt, och ännu härligare om den bestämmer sig för att stanna. :D

2010-11-14 @ 17:22:22
URL: http://hacmox.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0